hoe tekst centreren in een layer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redmage

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hoi

Ik heb een checkbox in een formulier en als je erop drukt krijg je een layer met tekst te zien op dezelfde pagina.

Nu heb ik gemerkt dat de tekst in de layer onmiddellijk linksboven begint en er in de properties van de layer blijkbaar geen mogelijkheid is om een border te maken. :shocked:

Ik wil namelijk dat de tekst mooi in het midden van het venster/layer komst te staan en de letters dus niet links tegen de kant van de layer plakken.

Ik speel met het idee om een plaatje (een gewone mooie kader met wit vlak in het midden) te gebruiken, dus om dit dan als background image voor m'n layer te nemen

maar ik vrees dat het probleem zal blijven : hoe krijg ik m'n tekstblok mooi in het midden van de layer ?

ik kan immers dacht ik toch geen tabel in een layer maken ?

probleem is wel dat ik veel van zo'n layers per pagina heb (15-20) zodat het centreren wel vlot moet gaan....

thanks

Redmage

Volgens mij kunnen je meer eigenschappen voor de layer instellen door een CSS-rule aan te maken.

Hier kun je dan ook borders instellen.

hier is de code van de layer

<div id="Layer3" style="position:absolute; width:300px; height:67px; z-index:3; left: 500px; top: 452px; background-color: #BA9A87; layer-background-color: #BA9A87; border: 1px none #000000; visibility: hidden;"><em>heel
eenvoudig : gewoon ervoor zorgen dat je feitelijk / fysisch bij een andere persoon
(in)woont </em></div>

hoop dat dit helpt

style="padding:15px; border:solid #ff0000 10px; rest van code

padding geeft een padje = afstand aan

Je had wel
border:solid #ff0000 10px;
achteraan staan, doch er staat none in, dus dan heb je geen border.
border: 1px none #000000;

peter welbedankt, heb het 'padje' toegevoegd en is nu zoals ik het wou hebben. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan