• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe tel ik het aantal gmailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In de bijlage tel ik in kolom C of er iemand in kolom B een gmailadres heeft. Nou wil ik ook graag het totaal aantal gmailadressen kunnen tellen. Dus het aantal keren dat in kolom C "gmail" komt te staan. Kan iemand helpen hoe ik dat kan fixen?

Bijlagen

Ik heb hier een mogelijke oplossing en een eigen idee. Toen ik het bestand op wilde slaan, kreeg ik een bericht die ik heb bijgevoegd want ik weet niet wat dit betekent voor de functionaliteit op jouw computer. Maar dan weet je in ieder geval dat ik dat bericht kreeg.

Bijlagen

• Adressenbestand proef.xls
    Adressenbestand proef.xls
    26,5 KB · Weergaven: 23
  • Schermafbeelding 2020-11-18 om 08.36.07.png
    Schermafbeelding 2020-11-18 om 08.36.07.png
    177,3 KB · Weergaven: 56
Kolom C heb je niet nodig met deze in C12:
PHP:
=AANTAL.ALS(B:B;"*@gmail.com"

Laatst bewerkt:
En die code in #2 betekent dat je beter kunt opslaan als .xlsx (of .xlsm c.q. .xlsb). Deze zijn nieuwer, simpel gezegd..

Dank alle 3. Mijn reactie duurde even want ik werd ziek. Maar alles is weer goed. DANK!

Geen Mac gebruiken is ook een optie. De melding wordt dan ook gelijk een stuk duidelijker.:)
Bekijk bijlage 352791

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    37,4 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan