Hoe toetsenbord vervangen HP Pavillon laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Mijn HP laptop valt ( na amper gebruik) buiten de garantie. Nu blijkt toetsenbord nl. stuk.
Heb een nieuw toetsenbord besteld. Kan iemand mij vertellen of verder helpen hoe ik het toetsenbord kan/moet vervangen... Is er ergens een tekening of gebruiksaanwijzing van te vinden op internet??/ Heb wel gezocht maar jammer genoeg nog niks gevonden.
Alvast bedankt voor de reactie's

Niet goed gezocht dus... er zijn meerdere sites met een [min of meer] duidelijke uitleg... op één daarvan leggen ze zelfs uit hoe je een Pavillion compleet kunt demonteren.....
[ http://www.uofr.net/~greg/hardware/hp_pavilion_n5430_disassembly.html ]

Google met: HP Pavillion keyboard replacement

Bottomline: schroeven aan de onderzijde van de laptop verwijderen [opletten welke schroef waar zat], bovenraam voorzichtig verwijderen... het keyboard zit met 4 schroeven vast.....

Bedankt voor de reactie. Ga eens kijken hoe ver ik kom.:thumb:

Succes! :thumb:

Let op de schroeven! [die zijn niet allemaal hetzelfde!]

ik zal het maar even uitleggen ik heb er ervaring mee

je draait 2 schroeven uit de achterkant van de laptop, deze zitten in de kapjes waar de scharnier van je scherm zit

vervolgens klap je je laptop helemaal open zover als hij kan.

dan pak je een kleine schroevendraaier en wip je die plastic kapjes boven je scharnier omhoog, voorzichtig, als je dit doet komt het bovenste deel boven je toetsenbordje mee

vervolgens ziten er boven je toetsenbord een paar stalen rondjes met schroefjes erin, draai deze eruit en til het toetsenbordje op vanaf de bovenkant (schermkant) nu schuif je hem naar het scherm toe en draai je de onderkant an het toetsenbord (touchpad kant) omhoog voorzichtig trek je het klemmetje waar de kabel in zit aan de linkerkant en rechterkant omhoog nu kun je de kabel verwijderen, dan stop je de nieuwe kabel er weer in en druk je het klemmetje voorzichtig dicht nu is het tijd om alles weer netjes in elkaar te zetten succes ermee!

ps aan de onderzijde van de laptop hoeft geen schroef te worden verwijderd alleen aan de achterzijde! 2 schroeven en ze zitten precies in het scharnier geplaatst

gr Charlie ik hoop dat het lukt

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, zijn het de BOVENSTE schroefjes die in het zilverkleurige deel zitten???

@marjajona,

Graag even naar de datum van een topic kijken. Deze is van maart 2008, denk niet dat na ruim een jaar het nog nut heeft te reageren, de topic is niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan