hoe traag kan een pc worden door een virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een hele tijd problemen gehad met het traag opstarten van mijn pc. ook met hulp van het forum ben ik er niet uitgekomen en heb alles maar opnieuw geinstalleerd. Het werkte ook allemaal weer perfect, totdat ik mijn virusscanner (antivir) weer installeerde. Het gedonder begon prompt weer. Als ik mijn pc aanzette bleef het blauwe balkje gewoon een tijd (en echt een tijd) staan, en mijn HD was een hele tijd ergens mee bezig. Antivir weer verwijderd, en alles werkte weer perfect en snel. Toen heb ik AVG maar eens geinstalleerd en prompt had ik weer hetzelfde probleem. AVG verwijderd, en alles is weer perfect. Het komt dus duidelijk door de virusscanners. Dat het systeem dan wat trager is kan ik wel begrijpen, maar dat het systeem moeite heeft met opstarten niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Komt mijn virusscanner ergens mee in conflict? Ergens een instelling? Ik heb geen flauw idee, en ben een dergelijke situatie ook niet tegengekomen op het forum.
mvrgr. Martin.

Probeer anders eens NOD32 virusschanner. Werkt erg goed en niet echt belastend voor je systeem.

staat die virus scanner dan je pc niet te scannen,of heb je hem anders ingesteld?

Het lijkt net alsof er gescand word, maar het duurt maar een paar minuten. Een normale scan (AVG) duurt bij mij een kwartier, dus het zal geen scannen zijn.

NOD32 is maar voor 30 dagen als ik het goed gezien heb.

Bij het opstarten scanned hij dan waarschijnlijk zijn bootsector of iets dergelijks.

Nod32 is inderdaad een trailversie die je kan proberen. Ik ben er zelf erg tevreden over en gebruik hem nu al weer een tijdje.

Ik heb de scanner weleens uitgeschakeld in het opstartmenu, maar dan gebeurt het toch ook. Zodra ik ze helemaal verwijder draait alles perfect en start de pc normaal op. Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, of zie iets over het hoofd, maar ik zou graag weten wat:(

Laatst bewerkt:
Ik zou toch eens een andere viruscanner proberen.

Ik heb Antivir (gekochte versie) en AVG erop gehad, beide met hetzelfde resultaat terwijl ze beide toch goed bekend staan. Ik zit nu weer even zonder virusscanner en mijn pc start nu ook zonder mankeren op.

Asus A8N sli premium, AMD Athlon 64 3800+, 2 Gb intern, 1x seagate 80 Gb, 1x seagate 250 Gb, windows xp pro.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde meegemaakt (met NOD). Het lijkt er wel op dat als de PC een tijdje meegaat een programma als een virusscanner hem onderuit haalt.

Is de PC vrij van virussen, spyware en andere crap?

Heb je verder problemen met de PC?

Ja, vrij van alle eventuele narigheid. Alles draait eigenlijk altijd prima. Alleen als ik opstart heb ik problemen. Dan blijft ie hangen en is een van mijn schijven een tijdje ergens mee bezig. Ik heb hierover al een topic gehad op het forum maar we zijn er niet uitgekomen.
Mijn laatste actie om dit probleem te verhelpen was, alles eraf geknikkert, schijven gecontroleerd op evt. mankementen, geformatteerd, alles weer opnieuw geinstalleerd. en :evil: weer hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan