Hoe tv aansluiten op harman kardon bds300?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eefjeb

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Gisteren geprobeerd mijn bds300 aan te sluiten. Het lukt nu wel om een cd af te spelen , maar Niet om de tv tehoren via de bds.De handleiding is daarover echt niet duidelijk
Op de afstandsbedienig staat ook geen knopje om te kiezen voor tv.

We hebben een digitale ontvanger en een lcd tv/scherm. Tussen het de tv en de bds zit nu de hdmi-kabel. Maar nog steeds komt t geluid uit de tv.
De hdmi kabel zit in de tv op de opening 'hdmi in'. Is dat t probleem? Maar een andere hdmi opening zit er niet op. Wel audio uitgangen (voor tulpstekkers), maar daarvoor zaten er weer geen kabeltjes bij.

Ik neem aan dat we qua aansluiting de dig ontvanger buiten beschouwing kunnen laten, toch?

Wie heeft een tip?
Of moet ik op de tv zelf iets aanpassen?

Welkom op helpmij.nl:thumb:

Het beste kan je in dit geval de audio uitgangen(tulp) van je digitale ontvanger aansluiten op de audio in(tulp) op je harman.
De tv zelf blijft dan wat audio betreft buiten beschouwing. Het tvgeluid komt dan rechtstreeks van je digitale ontvanger af.

Zie pagina 6 van de handleiding

Laatst bewerkt:
Bij de meeste receivers heb je meerdere hdmi ingangen. Je apparatuur met hdmi sluit je dan aan op je receiver waarna er één hdmi kabel naar je tv gaat.

Laatst bewerkt:
Frank, Alle apparaten hebben maar 1 hdmi ingang. Die van de bds heet ' hdmi out' . Ik heb nu de digitale ontvanger via hdmi met t beeldscherm verbonden ,met als gevolg een geweldig beeld. Maar voor t geluid is dat geenoplossing.
Op aanraden van jacakal heb ik audiokabels gedaan tussen de bds300 en de tv. Helaas komt er alleen nog steeds geen geluid uit de speakers. Bovendien kan ik nu t menu van de bds niet meer op tv zien omdat de hdmi kabel naar de ontvanger gaat.
Wat ikook niet begrijp is welke knop op de afstandsbediening nou bedoeld is voor de tv. Valt tv dan onder aux?
Onder aux zitten meerder varianten: coaxial stereo lr1 en lr2 en optical. Welke functie hoort bij welke aansluitwijze?

Nou, het is geliikt om geluid te ktijgen via tulpstekkers vanuit tv (of ontvanger, dat maakt niks uit) maar omdat de hdmi kabel niet op de bds is aangesloten kan ik m .niet bedienen via t tvscherm. Kan iemand mij uitleggen hoe de sequentie vn de apparaten zou moetenzijn? Welke functie heeft de bds tov ontvanger en tvscherm? Als ik de hdmikabel nou toch op de bds aansluit, waar moet de andere kant dan in: de tv of de ontvanger?

Nee, je tv heeft alleen maar een hdmi ingang. Je apparaten hebben een hdmi uitgang. Als je nu je bds op je tv aansluit met de hdmi. Heeft je tv meerdere hdmi ingangen? Zoja, dan kan je je ontvanger ook met hdmi aansluiten op je tv en dan met een optische kabel voor het geluid naar je bds. Of de tulpkabels vanaf je ontvanger naar de bds. Je tv valt onder AUX.

Dank e. Helaas heeft de tv maar 1 hdmi ingang. Die gebruik ik nu om een superscherp beeld te krijgen vanuit de ontvanger. En idd heb ik de tv met optische kabel (tulpstekker)naar bds geleid. Het geluid werkt dus nu wel, maar ik kan t menu van de bds nu niet op de tv zien en bedienen, Omdat daar m.i. De hdmi voor nodig is. ik en t gevoel dat ik bypasses aan t werken ben omdat de bds zgn zo makkelijk te bedienen is, nou, daar denk ik anders over...

Misschien ben je in de mogelijkheid om terug naar de winkel te gaan en je geld terug te vragen? Als je dat wil natuurlijk. Voor het geld van deze set kun je heel wat anders leuks kopen.

nou retourneren wordt lastig en dat willen we ook eigenijk niet. Het probleem ligt toch bij onze TV en niet bij de BDS. Nieuwe tv's hebben allemaal 2 of meer HDMi ingangen en die van ons maar één.
We gaan nu kijken of een hdmi switch helpt. Dan hoeven we iig niet de hdmi kabel steeds om te pluggen.. Dank voor je antwoorden en je advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan