Hoe tweede pc instellen met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, wie kan mij even op weg helpen??
Ik heb een E-Tech router en 2 pc's dat werkte allemaal goed, maar ik heb nu een andere pc neergezet en weet niet meer hoe ik die in moet stellen het is de client pc.. wat moet ik daar instellen om daarmee in ieder geval weer op internet te kunnen??
Iemand enig idee???

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Gewoon zo instellen als dat je hem niet aan de router zou zetten, dat maakt verder geen verschil voor het instellen of hij nou achter de router zit of niet

in je router moet je ff de poorten 7777 ~ 7777 openzetten, voor alle pc's, en ook ff ip's aan elke pc toegeven...
ik heb het zo: pc1: 192.168.1.101
pc2: 192.168.1.102 enz.
dat doe je bij die poorten dus...
dan ga je naar je tcp/ip instellingen (bij de pc's)...
en vul je als ipadres dus bovenstaand ip in...
subnet is gewoon die van je provider, en gateway is het adres van je router (bij mij dus 192.168.1.1 en ik denk bij jou ook (ook een e-tech))
bij DNS 1 vul je ook het ip van je router in...

dit alles doe je bij alle pc's (je moet dus wel de goeie ip's toegeven aan de juiste pc ;))

ik hoop dat het zo lukt :D

Er ontgaat mij de logica om poort 7777 open te zetten.

Lerosa,

Je stopt een kabel in de router en die gaat dan in de netwerkkaart van de niewe pc. (ik ga er vanuit dat de netwerkkaart goed geinstalleerd is)

Je zet die pc aan en kijk bij de eigenschappen van je netwerkomgeving om deze tcp/ip geinstalleerd heeft. Je kunt dan de eigenschappen van tcp/ip bekijken om te zien of daar staat "ipadres automatisch krijgen"

Dan ga je kijken wat voor ipadres deze machine gekregen heeft.

Eigenlijk is het vrij simpel met een router. Kabels erin, opstarten en die machine zou al op internet moeten zitten

Mag je die neef weleens vragen waarom die dat denkt want ben daar zeer benieuwd naar

Zet in IE onder Extra dat IE niet een verbinding nodig heeft. Verder moet het gewoon direct werken.

Ik heb echt alles gedaan... maar geen internet hoor.....
heb alles ingesteld volgens de handleiding van de router .. maar geen internet... weet niet wat er fout gaat....

Welke applicaties aaajeetee?

En dan toegang van binnen het netwerk of dat iemand van buiten het netwerk toegang heeft tot die applicaties?

Geplaatst door Lerosa
Ik heb echt alles gedaan... maar geen internet hoor.....
heb alles ingesteld volgens de handleiding van de router .. maar geen internet... weet niet wat er fout gaat....

Wat is het OS op die pc? en wat voor een ipadres krijgt die pc?

Bij inter explorer/verbindingen moet de verbinding staat op nooit verbinding kiezen en bij lan instellingen moet er niets aangevinkt staan. (ook geen proxy of zoiets)

succes

Geplaatst door techie
Bij inter explorer/verbindingen moet de verbinding staat op nooit verbinding kiezen en bij lan instellingen moet er niets aangevinkt staan. (ook geen proxy of zoiets)

succes

Ook niet de optie, ineternet explorer instellingen automatisch overnemen???
die staat bij mij namelijk wel aangevinkt.

Nu nog weer iets vreemds... ik heb nog steeds geen internet op pc 2 maar als de pc 2 uit staat, dan branden op mijn router wel de lampjes van pc 2, hoe kan dat nou weer.... die zouden toch uit moeten zijn als de pc uit is???

Geplaatst door Lerosa
Nu nog weer iets vreemds... ik heb nog steeds geen internet op pc 2 maar als de pc 2 uit staat, dan branden op mijn router wel de lampjes van pc 2, hoe kan dat nou weer.... die zouden toch uit moeten zijn als de pc uit is???
dat heb ik ook met mijn pc...die lampjes blijven ook gewoon aanstaan

Maar dat hoort toch niet???
Bij de vorige pc gingen de lampjes uit als de pc uit was.
Zo kon ik ook zien of de pc aan of uit stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan