Hoe tweede pc instellen met router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Lerosa
Nu nog weer iets vreemds... ik heb nog steeds geen internet op pc 2 maar als de pc 2 uit staat, dan branden op mijn router wel de lampjes van pc 2, hoe kan dat nou weer.... die zouden toch uit moeten zijn als de pc uit is???
Dit komt omdat er een lage spanning op de PC blijft staan. Nieuwere PC's hebben dit.
 
Als je 3 PC's op je router hebt meoten in ieder geval op de router van 2 Pc's de mac-adressen van je netwerkkaart bekend zijn.
Als het goed is heb je tijdens het installeren van de router een mac-adres van 1 van de netwerkkaarten moeten invullen zodoende weet de router dus welke PC bijvoorbeeld 192.168.100 is en welke 192.168.1.101.
Nu komt er een derde PC bij en moet je weer een MAC-adres bekend maken op de router.
Het MAc-adres is het hardware-adres van je netwerkkaart.
 
Geplaatst door Fredd
Als je 3 PC's op je router hebt meoten in ieder geval op de router van 2 Pc's de mac-adressen van je netwerkkaart bekend zijn.
Als het goed is heb je tijdens het installeren van de router een mac-adres van 1 van de netwerkkaarten moeten invullen zodoende weet de router dus welke PC bijvoorbeeld 192.168.100 is en welke 192.168.1.101.
Nu komt er een derde PC bij en moet je weer een MAC-adres bekend maken op de router.
Het MAc-adres is het hardware-adres van je netwerkkaart.

Oh dat wist ik niet.

Heb je dan ook een verklaring dat ik ook met een e-tech router alle pc's waar dan ook maar een netwerkkaart inzit aangesloten krijg zonder dan ook maar 1 macadres ingevuld te hebben
 
volgens mij werkt het met een router als volgt:

inpluggen, klaar. De netwerkinstellingen staan standaard al op dhcp/ipadres verkrijgen
Geen gedoe met mac adressen nodig.

succes
 
idd zo staat het ook.

Ben daarom heel benieuwd naar uitleg van fredd waarom het op die manier moet
 
Ik ben ook benieuwd, dit wist ik niet, Fred dus graag uitleg.
 
Om even terug te komen op poort 7777, de volgende programma´s maken hier gebruik van:

7777 : TCP/UDP Cbt (Cbt)
7777 Tini (Trojan)
7777 : UDP Unreal Tournament Default Server Port (Unreal)

Dus lijkt me niet nodig om die bij iedereen te openen.

Groetjes Erik Rothuis
 
@Lerosa: Probeer anders je ip is vrij te maken.

start-uitvoeren en typ winipcfg.
Als het goed is krijg je dan een dosscherm.
typ ipconfig /release
Je krijgt dan een ip-adres via DHCP van de router.
Waarschijnlijk moet het nu lukken. (Hoop ik :D )

Ikzelf heb XP, dus ik hoop dat ik de opdrachten exact gegeven heb.
Zo niet, iemand met ME zal het wel weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan