Hoe updates juist te accepteren in wsus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Berichten
188
Hallo,

Daar was ik nog weer eens met een vraagje over WSUS. Ik heb inmiddels de nieuwe server goed aan het draaien, maar nu vraag ik me het volgende af.

Ik heb 2 mappen gemaakt te weten "Wel Updaten" en "Niet Updaten". De namen spreken redelijk voor zich ;)

MAAR! nu vraag ik me dus af. --> Ik heb bij de opties gezegd dat de map "Wel Updaten" automatisch alle essentiële updates accepteert en installeert. Moet ik nu onder het Tabblad "Updates" ook nog iets doen, of is het zo klaar?

Groeten
Lennart
 
Vraagje!? De naam van de mappen spreken idd voor zich, maar zeggen niets over waar die zich bevinden en wat de bedoeling daarmee is.
Dus als ik aanneem dat je in een domain verkeerd een domain controller hebt en een andere server daaraan hebt gekoppelt die de wsus rol voor zich neemt..

Heb je dan 2 computer OU's gemaakt Wel/Niet updaten??
De wsus server synchroniseerd alleen maar de updates waarvan jij ingeeft naar welke hij moet zoeken.. Dat doe je in de web based interface van wsus net zoals als het goedkeuren voor verdeling..

In de ADUC geef je de policies op gekoppeld aan de OU van de computers of ze meteen zonder verdere interactie geinstalleerd moeten worden. Als deze dingen via group policies zijn vasgesteld kan je de tab updates bij deze computer eigenlijk vergeten, je zal ook zien als dat allemaal goed is ingesteld dat je daar niets meer kan veranderen, dat hij op auto update staat en allen is vergrijst (je regeld alles over de AD en niet meer lokaal op de computer zelf.
.
 

Bijlagen

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    49 KB · Weergaven: 28
Hallo,

Ik zit inderdaad in een Domain met meerdere DC's. Ook is er een server die de Rol van WSUS voor zijn rekening neemt.

Binnen WSUS zelf (via de WEB interface) heb ik ingesteld dat alle critische en beveiligings updates automatisch moeten worden geinstalleerd op de groep "Wel Updaten".

In de AD heb ik een GP aan gemaakt die alle computers naar de WSUS server verwijst voor updates.

De computers updaten wel regelmatig, maar als ik kijk op de beginpagina van wsus zie ik de volgende informatie:

Updates
Totaal: 735
Goedgekeurde updates: 720
Updates die niet zijn goedgekeurd: 0
Geweigerde updates: 15
Updates met installatiefouten: 0
Nog te installeren updates: 332

Computers
Totaal: 81
Computers met updatefouten: 0
Computers waarop updates moeten worden geïnstalleerd: 62

Synchronisatiestatus
Meest recente synchronisatie: 18-12-2006 8:07
Resultaat van meest recente synchronisatie: Voltooid
Volgende synchronisatie: 19-12-2006 8:07
Huidige status: Niet-actief

Downloadstatus
Updates waarvoor bestanden nodig zijn: 0


Ik snap dus niet helemaal waarom er staat "Nog te installeren updates: 332"

Groeten
Lennart
 
Ik denk dat je daar alleen maar wijzer in kan worden als je de Reports button raadpleegt in WSUS.. Daar kan je de rapporten zien welke updates wel of niet zijn geinstalleerd bij welke computers.
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan