Hoe upgrade je naar een Duo Prosessor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JimmyJack23

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
hallo,

ik heb een samengestelde pc en ik heb voor gta iv een duo prosessor nodig.
wat moet ik er dan bij kopen?

degene die bij je pc past.

oftewel; wat dacht je ervan om eens wat meer informatie te geven over je pc? niet elke processor past zomaar in een pc. daarnaast moet je je afvragen of (aangezien je pc geen dual core is), het spel uberhaupt wel goed zal spelen, zelfs als je er een nieuwe processor in zit. als de rest van de pc namelijk net zo oud is als je processor zal het voor geen meter draaien.

vertel ons eerst maar eens wat voor moederbord en videokaart je hebt.

Hoi ,

Je zal dus een dualcore processor moeten hebben maar of die op je moederbord past ?? denk dat je beter even je configuratie kan melden.

Games gaan vooral op de grafische kaart, het is vaak nuttiger om die te upgraden, of is die al goed genoeg?

Het is:
proactive AI
asus moederbord
p5gd1 pro

intel pentium 4 cpu 5.20 ghz 3.21 ghz
ram 1 gb

Hoi,

Gezien deze ondersteund je moederbord in ieder geval geen dualcore:confused::confused:

Hoi,

Dan rol je van het 1 in het ander dus een nieuwe pc .

al ZOU je er een dual core in kunnen stoppen... gaat gta iv echt niet speelbaar zijn...

als je gta lekker wilt spelen heb je een flink snelle dual/quad core nodig, een goede videokaart, minstens 4gb ram, enzovoort.

wanneer je dan je nieuwe processor erin zou KUNNEN krijgen, moet je ook nieuwe videokaart en ram hebben, wat er weer toe leidt dat je voeding onvoldoende is.

oftewel: nieuwe pc of geen geld meer aan besteden.

wat voor pc dan:
die dit heeft:
OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
18 GB Free Hard Drive Space
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Wat zou je dan allemaal moeten veranderen wil je er een goede pc van maken?
-moederbord
-(werkgeheugen)?
-(grafische kaart)?

als je een beetje zou LEZEN, zou je zien dat de dingen die jij noemde de MINIMALE VEREISTEN zijn. wanneer jij hieraan voldoet zal het spel gestart kunnen worden. echter zal het zelfs op de laagste kwaliteit nauwelijks speelbaar zijn omdat je pc niet snel genoeg is..

wat moet je vervangen? ... alles behalve eventueel je harde schijf en dvd speler e.d.

Als je deze pc gaat upgraden zodat je je spel kan spelen, denk ik dat je duurder uit bent dan een nieuwe. Wellicht kan je hem zelf gaan bouwen (je wilde ook al zelf je processor vervangen), kan je nog wel wat onderdelen, zoals je kast en harde schijf, monitor, toetsenbord + muis, speakers herbruiken. Dan kan je zelf de hardware kiezen die jij graag wilt, en bezuinigen op dingen die minder van belang zijn voor jou.

Met de pc die je nu hebt red je het denk ik niet, en andere ook. Je hebt zelf oom veel meer plezier van je pc als hij gewoon lekker snel werkt, ook in games.

Mocht je ondanks ons advies toch willen gaan upgraden, dan moet dat na een paar jaartjes misschien nog een keer, omdat andere hardware dan niet meer snel/compitable is.

Zozo, allemaal getypt op mijn on-screen toetsenbord van mijn smartphone !

Games gaan vooral op de grafische kaart, het is vaak nuttiger om die te upgraden, of is die al goed genoeg?

Heb jij zelf al eens GTA 4 gespeeld/geinstalleerd? GTA 4 is nogal een cpu vreter. Een dikke quadcore is aan te raden.

Ik heb het zelf ook tijden gespeeld met een 2.6Ghz Core 2 Duo en een 9800GT, en dat draait wel, maar verre van optimaal. Later ben ik overgestapt naar een Core i5 750 quadcore, de 9800GT heb ik nog even gehouden. En GTA 4 draait direct geweldig, ik kon verschillende instellingen ineens veel hoger zetten.

@ vraag van TS, koop een nieuwe pc. Stevige quadcore processor, minimaal 4GB RAM, en minstens een HD6870 of GTX550 of 560 videokaart. Dan zal GTA 4 wel fatsoenlijk draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan