Hoe vaak kun je een OEM-versie van Vista activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Hoe vaak kun je een OEM-versie van Windows Vista Home Premium activeren?
Vanzelfsprekend is hij op één computer geïnstalleerd, maar krijg je bijvoorbeeld
bij de tiende poging alleen nog telefonische activering?
 
XP was vijf keer
Vista zal niet veel meer zijn denk ik.
 
meestal een limiet van 1000 keer, als die op is hoef je maar 1 keer M$ te bellen. dan wordt het weer verlengd:)

EDIT: oowja, dat was alleen bij de retail versie
 
Expand/Collapse
Hoe vaak kan ik mijn Windows Vista-software activeren?

Windows-software kan steeds opnieuw worden geactiveerd, maar hoe dit proces verloopt, is afhankelijk van de vraag hoe u Windows hebt gekocht.

* Als u Windows Vista via een detailhandelaar hebt gekocht (product in een doos), kunt u uw Windows Vista-software de eerste vijf keer via internet activeren. Volgende activeringen dienen telefonisch te geschieden.
* Als Windows Vista vooraf geïnstalleerd op een computer is geleverd, zijn bij een nieuwe installatie alleen extra activeringsstappen nodig als de hardware in belangrijke mate is gewijzigd.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Heb je mijn bron al bekeken.
Daar vind je al jouw vragen over activeren.
Maar hieronder weer een stukje uit mijn bron.

Expand/Collapse
Na welke hardwarewijzigingen is opnieuw activeren noodzakelijk?

Het opnieuw activeren van Windows Vista is afhankelijk van hoe u Windows Vista hebt aangeschaft. Een voorbeeld:

* Als u Windows Vista via een detailhandelaar hebt gekocht (product in een doos) of als Windows Vista vooraf is geïnstalleerd op uw pc door een plaatselijke computerwinkel, is opnieuw activeren van uw Windows Vista-software bijvoorbeeld nodig in de volgende gevallen:
o U vervangt de harde schijf en het geheugen tegelijk.
o U vervangt de systeemkaart.
* Als Windows Vista voorgeïnstalleerd is geleverd op een computer van een grote computerfabrikant (ook wel bekend als Original Equipment Manufacturer of OEM's), is opnieuw activeren van uw Windows Vista-software noodzakelijk als u de systeemkaart vervangt door een kaart die niet door de OEM wordt geleverd.
* Ga naar de activeringspagina van volumelicenties voor Windows Vista als u Windows Vista als upgrade via een volumelicentie hebt verkregen
 
Nee, het gaat om hardware in de pc zelf. Moederbord bijvoorbeeld.
 
Hallo !

De link van @puppie legt een en ander goed uit, maar:

De z.g. OEM-PC's hebben een aparte string in het BIOS. (Z.G. SLIC-table)

Als deze wordt herkend door de bijgeleverde OEM-DVD is in principe aktivering niet meer nodig !
Gebruik je niet de bijgeleverde (of zelfgemaakte DVD, zoals bij Packard-Hell en Acer noodzakelijk is), zul je moeten aktiveren met de sleutel die op de sticker staat, die achter/onder de systeemkast is geplakt. Dan geldt de 5 x regel.

Heb je zelf een OEM-licentie aangeschaft: idem.

Vervang je je MOBO niet door exact het originele: idem.

Het zal duidelijk zijn dat bios-modden de nieuwe mode is.....


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan