Hoe vaak mag ik het OS installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft Microsoft haar bedrijfspolicy veranderd???

In het verleden was dit 3x dus ik loop achter?
Sorry Probleempjes
*shame on myself *

Ik volg het schijnbaar ook niet meer goed, denk ik, ach, zolang het als legaal gezien word.. Maar het was altijd 3x inderdaad, stomme fout van mij. VLK = Volume License Key, waarvoor je een enkele key voor (als bedrijf zijnde trouwens), tientallen workstations gebruikt.

Ik had er dus schijnbaar neer moeten zetten dat het om een 1 exemplaar (Windows7 Homeprem.64bit) ging voor een particulier ...(geen VLK's ofzo)

Hoe vaak mag het dan proberen?

@ Mik Zjegger: Waarschijnlijk wel. Zonder kunstmatige ingrepen bedoel ik. :)

Microsoft hanteert wel een soort richtlijn voor het vervangen van hardware mits je dat niet te vaak doet, en dan gaat het goed.
Een gecrashte harddisk? No problem! Nieuwe videokaart? Andere (2e?) netwerk kaart? Betere geluidskaart? kan allemaal.
Maar windows werd altijd wel aan het moederbord gekoppeld...

Jammer maar helaas.
Ik had een - inmiddels meer dan 5 jaar oude - HP pc aan mijn dochter gegeven. Was nog met de meegeleverde XP home versie uitgerust. In die pc had ik ook al de nodige hardware vervangen en aangepast.
Helaas gaf het moederbord steeds vaker problemen. Uiteindelijk heb ik er een nieuw oud mATX moederbordje in gezet; was nog socket A, alles overzetten enz. Alleen wilde windows niet meer... Die zag dit als een "nieuwe" pc en ik had dus een nieuwe licentie nodig...
Was leuk geweest als ik dat ding nog een jaartje had kunnen gebruiken, nu heb ik mijn dochter maar een andere oude (laptop) gegeven, en de HP heeft nog 2 jaar dienst gedaan als servertje met linux er op.

Kortom, het zou geen probleem mogen zijn mits je van het moederbord afblijft. :)

Laatst bewerkt:
Mooi, dan weet ik dacht ik wel meer dan genoeg!
Bedankt voor de discussie !!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan