Hoe vaak moet je een scan uitvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Timm

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hallo, even een vraagje, hoe vaak moet je eigenlijk zo'n scan uitvoeren met spybot of ad-aware?
En spybot is overigens veel sneller dan ad-aware???

Hoevaak, moet je altijd zelf weten, maar 1 keer per week is aan te bevelen.
Wat betreft welke het snelste is weet ik niet want ik gebruik alleen ad-aware.

Groeten Oossie

ligt er aan hoe vaak en waar je komt welke sites.
als je veel spyware vind geregeld anders 1 keer/2 week

Geplaatst door jwind
ligt er aan hoe vaak en waar je komt welke sites.
als je veel spyware vind geregeld anders 1 keer/2 week

Inderdaad!!
De beste beveiliging tegen Spyware en/of Adware ben je zelf. Kom je op allerlei xxx sites en dergelijke en download je zonder na te denken allerlei "handige" proggies dan zou ik veel scannen.
Zelf ben ik erg voorzichtig en volstaat een maandelijkse scan waarin overigens ook vaak niet meer word gevonden als een aantal tracking cookies.
Ik raad je aan om de programma's Spywareblaster en Spywareguard te instaleren. Deze voorkomen veelal dat Spyware de kans krijgt zich op jou PC te nestelen.

Succes,
Raymond

Ben ik ook voorstander van 1 a 2 keer per week, je kunt ze ook "naast" elkaar laten draaien.

Mijn beveiliging bestaat uit AdAware, Spybot, SpywareBlaster,SpywareGuard (maar die geeft al maanden geen updates meer, weet iemand daar meer over?), CWShredder en (uiteraard) firewall + virusscanner. Het lijkt misschien wat overdreven, maar sinds ik daar aan begonnen ben heeft het tuig geen kans meer kunnen benutten. :D

Klopt dat Spywareguard geen updates meer geeft sinds maanden maar waarom weet ik niet. Ik waag er eens een mailtje aan en laat het wel weten als ik wat hoor. En overdreven??? Welnee, hier draait Norton Antivirus en Firewall,SpywareGuard,Spywareblaster, Ad Aware SE Prof, Spybot S&D en dan ook nog eens één keer per zoveel tijd een Hijackthislogje maken:p
Het is wat je zegt, sindsdien ben ik zo schoon als wat en loopt mijn PC als een zonnetje:love:

Nou mailtje gestuurd en antwoord gekregen.
Lees maar even mee waarom Spywareguard geen update sheeft sinds januari:

Hi,

SpywareGuard's key features include its Browser Hijacking Protection, which does
not need updates at all.

The real-time scanning and download protection do use the updates, however the
protection is generic/heuristic based - this means that updates aren't needed
as frequently to detect new variants of already-covered threats.

(SpywareBlaster, on the other hand, requires frequent updates for its protection
because it is NOT heuristic-based - and it works in a completely different
manner.)

Best Regards,

-Javacool Software LLC

Weten we dat ook weer:thumb:

Geplaatst door André Klaver
Mijn beveiliging bestaat uit AdAware, Spybot, SpywareBlaster,SpywareGuard (maar die geeft al maanden geen updates meer, weet iemand daar meer over?), CWShredder en (uiteraard) firewall + virusscanner. Het lijkt misschien wat overdreven, maar sinds ik daar aan begonnen ben heeft het tuig geen kans meer kunnen benutten. :D

Vind ik niet overdreven: tegenwoordig is dit 'pakket' helaas niet meer dan normaal om alle rotzooi wat op ons wereldwijde web ronddwaalt tegen te houden, en ervoor te zorgen dat je computer fatsoenlijk blijft presteren.

k heb hetzelfde wat jij hebt, behalve dan SpywareGuard.

Spybot werkt bij mij niet, heb van alles geprobeerd, maar kreeg het na de voorlaatste format niet meer voor elkaar, kan het nu ook niet meer vinden overigens.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan