Hoe van een logo een animated gif maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Met het programma Xara 3D kan ik allerlei teksten laten draaien, kantelen etc. en als animatie opslaan. Nu wil ik echter een kleine afbeelding (logo) laten draaien.

Iemand een idee met welk programma (liefst shareware) ik dat kan doen?

Voor de duidelijkheid: ik wil gewoon een animated gif maken.

zoek eens via google naar: free gif creator. of kijk op download.com en zoek naar een gif creator. succes verzekerd!

en dan....?

Ik heb je suggestie opgevolgd: het programma gedownload en geinstalleerd. Maar voor zover ik het begrijp moet ik nu frame voor frame maken, terwijl ik eigenlijk de image wil importeren en dan een opdracht invoeren zoals bijv. horizontaal draaien en dan klaar.
Of kan dat ook met dit? Heb eigenlijk nu geen tijd en geduld om het hele programma te cdoorgronden...

Kun je me een beetje helpen?

en dan de wizzard gebruiken is het makkelijkst.
onder bestand.

Bedankt voor je aanbod.

Ik wil graag wat verder geholpen worden.
Nu ben ik al een klein eindje op weg, maar ik snap niet waarom ik bij het saven zo'n miezerig animatietje terugkrijg. M.a.w.: hij comprimeert het geheel tot een veel minder vloeiend animatie-tje van minder frames etc.

Ik heb ontdekt dat je met "effects" een paar leuke dingen kunt, maar het horizontaal draaien vind ik nergens.
Ik heb nu de image met "Fading" gemaakt, dus oplichten, en heb handmatig de frames in omgekeerde volgorde erachter geplakt, zodat ik een fade-in en daarna een fade-out kreeg. Ik vond nl het plotselinge verschijnen van het 1e framebeeld niet mooi. Maar wat ik ook probeer: ik snap dat saven niet. Ik krijg dus geen (goed) eindresultaat.

Mijn emailadres is petermaijers@freesurf.fr

(heb je pers. bericht gelezen, maar je inbox zit vol, dus kon dit niet opsturen naar je inbox)

Ik probeer hierbij het logo als bijlage toe te voegen.

Bijlagen

• logo.gif
    logo.gif
    2,2 KB · Weergaven: 40
Dat is een leuk logo
Maar het is maar 1 plaatje en verder niks.
Je zult dus de verschillende plaatjes moeten maken en deze in 1 frame zetten.
En dan opslaan.
Als je de andere plaatjes ook geeft dan kan ik ze voor jou wel in een frame zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan