hoe van primary logical disk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoy,

Ik heb een USB externe harde schijf
Deze is als volgt geformateerd en ingedeeld
232 GB primary
32 GB logical (zie afbeelding)

Nu wil ik die primary ook alleen voor opslag gebruiken en dus terug zetten naar Logical, dat moet toch voor gewoon data opslag?

Ik werk met Acronis Partition expert, dit werkt hetzelfde al partition magic.

Bijlagen

• screenhunter_001.gif
    screenhunter_001.gif
    6,4 KB · Weergaven: 61
Volgens mij moet je altijd een primary partitie hebben. De logical wordt alleen gebruikt omdat je niet onbeperkt primary partities aan kunt maken. Je kunt dus wel van het geheel een enkele primary partitie maken, maar niet een grote logical partitie.

Geplaatst door Sauria
Volgens mij moet je altijd een primary partitie hebben. De logical wordt alleen gebruikt omdat je niet onbeperkt primary partities aan kunt maken. Je kunt dus wel van het geheel een enkele primary partitie maken, maar niet een grote logical partitie.
Het kan wel zonder Primairy partitie, dus alleen 1 grote logical partitie maken.

Ik heb dit ook met een losse (interne) hardeschijf.
Deze gebruik ik om bij andere in hun pc te kunnen zetten om bestanden te kunnen uitwisselen.(snel)
Tevens gebruik ik deze schijf om Ghost images van m'n eigen pc op te slaan.
De schijf wordt op deze manier (bijna) altijd geacepteerd door een andere pc.
De schijf is ook altijd de "Slave", daar de meeste mensen altijd de hardeschijf als "Master" hebben.(bij 1 schijf)

Je moet dan op de schijf alle ruimte, als uitgebreide partitie maken met 1 logisch station.
Ik weet niet of het met een externe schijf kan, maar het lijkt me van wel.

Let op,
Dit kan alleen als het een tweede fysiek schijf in je pc is.
Als je maar 1 fysieke schijf hebt, dan heb je een Primairy partitie nodig.

Hoy,

Sorry voor het laat reageren, maar ik kreeg nu pas bericht dat er geantwoord was.

Aan uw tips heb ik wel wat, zoals ik nu begrijp kan ik, op deze externe disk, nu nog meer kleinere logical partities aanmaken. wat niet kan als ik de disk totaal als logical maak.

Nou dan laat ik hem lekker zo en maak er nog een paar kleinere logical partities bij.
Je zal 235 GB moeten defragmenteren of controleren, dat moet ook maar niet.

Mensen weer bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan