Hoe variabele gebruiken in .vbs bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hoi iedereen!

Ik heb sins kort ontdekt dat je met kladblok kunt programmeren. Ik heb op google wat zitten rondzoeken en heb zo wat voorbeelden gevonden, waar ik nu zelf mee experimenteer. Nu ben ik echter op volgend probleem gestoot:

ik heb een variabele aangemaakt, en die wou ik in het midden van een msgbox tevoorschijn laten komen. Op google raak ik niet echt verder, daar men steeds de variabele op het einde gebruikt en nergens in het midden. Kan dit dan echter wel?

Ik probeerde het in de volgende situatie:

msgbox"Hallo, wat is je naam"
X=inputbox("Vul hier je naam in")
msgbox"Dus jij heet X hé, wat is dat voor een naam?"

Op bovenstaande manier lukt niet, stel dat ik bijvoorbeeld msgbox"Wat is dat een rare naam"-X zou gebruiken zou ik de variabele wel kunnen gebruiken...Is er een manier om toch de variabele in het midden te gebruiken? Of is dit niet mogelijk in .vbsbestanden?

Mijn excuses als het voor jullie misschien een domme vraag is, maar ik zou er graag mee experimenteren :D

Vriendelijke groeten!

Zoiets denk ik:

Code:
x="test"
MsgBox("dit is een " + x + " met VBS")

Bovendien is VBS geen programmeertaal, maar een scripttaal. uitleg

Volgens mij moet daar nog wat voor maar ik weet niet of het in VBS verplicht is:
Dim x

Nop, 'Dim' is geen verplicht keyword voor het declareren van variabelen. Het kan wel gebruikt worden voor declaratie zonder initialisatie, bijvoorbeeld:

Code:
Dim x

Duidelijk :)
En het is typeless?
Ik bedoel, je hoeft er geen datatype aan toe te kennen?

Laatst bewerkt:
OK :)
In ieder geval goed dat je het vraagt; dit is zowel voor de TS als de lezers van deze thread handig. ^^

Waarschijnlijk had je al geantwoord toen ik m'n post aanpaste.
Er staat nog een extra vraag in ;)

Oja, ik had hem inderdaad eerder beantwoord...

Inderdaad. In VBS zijn alle variabelen van het type 'var'. Dat houdt in dat er geen specifieke datatypes aan kunnen worden verbonden.

Dat ook dat maar even duidelijk is voor de lieve lezertjes :p

Bedankt iedereen voor de info! Ik ben er veel wijzer uit geworden!

@edmoor, bedankt voor de website!
@JoZ1, ik zal die fout nooit meer maken!

Vriendelijke Groeten

Pukkiee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan