hoe ver is het bereik van een ADSL lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Wij willen een webcam gebruiken als babyfoon.
De buren zijn de ontvanger, maar ik wil mijn ADSL aanluiting gebruiken. Kan dat? en wat komt erbij kijken?

Dat houdt dus in:
Ik heb meerdere PC´s in huis.
Ik heb een ADSL aansluiting.
Webcam op babyslaapkamer.
Mijn laptop gaat naar de buren, zo´n 50 meter verderop.
Mijn laptop wordt verbonden met mijn ADSL aanluiting en met 50 meter draad gaat de laptop (verbonden met mijn ADSL lijn) naar de buren.

Kan dit nou allemaal of is 50 meter lang draad al te ver voor een goede verbinding?

Ron

Weet niet of dat lekker gaat werken. Maar waarom doe je het niet gewoon via UTP-netwerk ?
UTP kabel mag max 100 meter zijn, is stukken sneller dan de ADSL oplossing en veiliger.

Nico

Sorry hoor, op dit gebied ben ik volledig een newbie.<
Zo´n webcam, is die draadloos verbonden aan de PC of niet?
Ik gebruik nu ook een UTP kabel tussen mijn netwerkkaart en mijn ethernetmodem, en ik begrijp van je dat die kabel rustig 100 meter kan zijn.
Dit houdt dus in dat ik mijn laptop gewoon bij de buren kan zetten.

Maar nu nog even die webcam, is die soms met een UTP kabel verbonden aan de PC?
En heb ik sowieso in dit verhaal een internetverbinding nodig om die webcam te gebruiken als babyfoon?

Ron

Wat je kunt doen is die webcam eerst even installeren op je pc ( die je wilt gebruiken als babyfoon) Daarna MSN/ Netmeeting installeren op bijde pc's .
Netwerk installeren, dan eerst even kijken of het werkt ( thuis gewoon doen dus) en vervolgens meenemen naar de buren.
En die webcam zal wel usb zijn denk ik?

suc6

Ter aanvulling, je hebt geen internetverbinding nodig , voor het geen wat jij wilt.
Gewoon een netwerkje maken

Recapituleren:

1. Netwerk maken, waarbij:
desktop de client is en
laptop de server is
2. Webcam plaatsen op babykamer en verbinden met de client.
3. Maximale verbinding met UTP kabel tussen desktop (server) en laptop (client) is 100 meter.
4. Laptop bij buren plaatsen en netwerkverbinding maken met desktop.

Heb ik het zo goed begrepen?

Dan heb ik nog een paar vragen .

a. Is een webcam altijd met een kabel verbonden aan een PC of bestaan er ook draadloze?
b. Zijn er ook webcams, die voorzien zijn van een micofoon? Lijkt me toch handig voor een babyfoon! Wellicht dat ik dan sowieso niet met een draadloze webcam kan (als dat bestaat)
c. Zou het nog een veel simpeler alternatief zijn om de laptop recttstreeks aan te sluiten op de laptop en de laptop bij de buren neer te zetten? Let op: de buren hebben dus geen internet!

Niet helemaal goed begrepen, je maakt van die desktop de server, de laptop wordt cliént.

Peroonlijk heb ik geen ervaring met draadloze webcams, maar ik zelf heb een phillipscammetje met ingebouwde microfoon, op een usb poort. je zou dus een lange usbkabel kunnen gebruiken op het ding naar de babykamer te verplaatsen.

Kabel naar buren is geen probleem, omdat ie 50 meter is, dus dat kan.

. Zou het nog een veel simpeler alternatief zijn om de laptop recttstreeks aan te sluiten op de laptop en de laptop bij de buren neer te zetten? Let op: de buren hebben dus geen internet!???

Deze vraag snap ik niet?!

Maar tegenwoordig heb je toch ook hele goeie babyfoons? die een afstand van 50 meter makkelijk kunnen overbruggen.

Of wil je gewoon in het bedje kunnen kijken ??( wat ik denk)

En buren hebben geen internetverbinding zeg je, maar het gaat toch om jouw computer thuis en je neemt de laptop toch mee??? snap niet wat de buren daar dan mee te maken hebben?

Klopt, het gaat om mijn internetverbinding en niet van de buren, dus dat was een overbodige opmerking.

Ik heb diverse draadloze babayfoons al geprobeerd, maar ik zit kennelijk in een verkeerde buurt.
Ze storen nogal. Dus vandaar dat aan dit alternatief zit te denken.

Groet,

Ron

Dan zou het zo worden :

Webcam -> aangesloten op PC 1
PC1 -> Laptop via netwerkkaart en UTP (cross)kabel

Netwerk instellen binnen windows en klaar :)

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan