Hoe ver kun je gaan met overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benjamin1596

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
hallo allemaal,

Ik ben Benjamin en ga binnenkort een intel core i7 2600k kopen
die ga ik ongetwijfeld overclocken maar ik weet niet hoe ver ik kan gaan
(want TE ver overclocken kan die kapot van gaan)
I7 2600k en ik ga deze koeler kopen

weet iemand hoeveel GHz je maximaal kunt overclocken zonder het
gebruik van waterkoeling

iedereen alvast bedankt

Kun je nooit van te voren bepalen. Het is niet alleen van je koeling afhankelijk om een goede en stabiel overklok te verkrijgen.

Combinatie van je hardware, maar ook de processor stepping kan van invloed zijn voor je overklok.

Als je al zulke dingen vraagt, van wat is: "processor stepping". Dan vraag ik me eigen af, of het dan wel zo handig is, om uberhaupt aan overclocken te beginnen !? ;)

Opzig goede configuratie ik vraag me alleen af of je met dit moederbord ver kunt komen zonder de voltage limiet te passeren want een i7 2600k heeft oorspronkelijk 8 threads en dat maakt het moelijker om stabiel te oc door hyperthreating daarom raad ik aan om als je begint niet verder tegaan dan 4 ghz op alle 8 threads.
kijk trouwens effe bij mijn post van thiemo want daar heb ik een uitgebreide uitleg gegeven over hoe je het beste kan oc bij sandybridge( want dit verschilt namelijk erg veel met de oude manier van oc) tevens processor stepping kan je het beste op auto laten in je bios. het heeft impact op de stabiliteit maar dat wordt wel goed geregeld via je bios. hopelijk helpt deze post en deze verwijzing een beetje bij je oc ervaring

okay

iedereen hartelijk bedankt voor zijn hulp
ik heb er nogal wat van geleerd
ook via 'google' een paar dingen opgezocht die ik
nog niet wist.

ik denk dat het wel gaat lukken heb namelijk ook nog een vriend
die in de ICT zit daar heb ik ook al een boel hulp aan gehad.

nogmaals iedereen bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan