Hoe verander je de pagina kleur bij thema Sixteen

Status
Niet open voor verdere reacties.

christiaan9

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2016
Met een tweede website bezig.

Krijg alleen de pagina kleur niet verandert en ook het niet de kleur die doorzichtig is.

Alles al doorgezocht, of ik zie het niet :o

De kleur is #E4E0C6 met ColorZilla, moet rood worden.

Wie kan mij helpen.

Het is een wilde gok, maar gaat het over dit thema voor Wordpress? Zo ja, dan kun je kleuren via de Customizer in Wordpress aanpassen. Staat de kleur die je wilt wijzigen er niet tussen, heeft dit thema ook nog een 'Custom CSS'-optie, ook bereikbaar via de Customizer.

Gaat het over een compleet ander thema of is het geen Wordpress-thema, dan mag je bovenstaande vergeten ;).

Het is een wilde gok, maar gaat het over dit thema voor Wordpress? Zo ja, dan kun je kleuren via de Customizer in Wordpress aanpassen. Staat de kleur die je wilt wijzigen er niet tussen, heeft dit thema ook nog een 'Custom CSS'-optie, ook bereikbaar via de Customizer.

Gaat het over een compleet ander thema of is het geen Wordpress-thema, dan mag je bovenstaande vergeten ;).

Thema klopt Tommy78 en het heeft ook een Custom CSS-optie

En welke kleur wil je dan precies wijzigen? En waarom lukt het niet?

reactie

En welke kleur wil je dan precies wijzigen? En waarom lukt het niet?

Zie hierboven Tommy78

Oorspronkelijke thema kleur is De kleur is #E4E0C6

Kan in style.scc niet vinden wat je wat je moet veranderen of bijvoegen om de bovenstaande kleur te veranderen naar rood.

De kleurcode die je noemt komt niet voor in het style.css-bestand van het thema. Dan is het dus heel simpel: die kleur komt niet voor in het thema, ongeacht wat jouw ColorZilla er ook van vindt.

Mijn gok (ja, alweer een gok, want het is en blijft gokken bij jouw vraag...), is dat je de achtergrondkleur van het thema gewijzigd wilt hebben. Dat kan dus heel simpel via de Customizer:
1. In het Dashboard klik je onder Weergave op Customizer.
2. In de linkerbalk klik je vervolgens op Kleuren.
3. Daarna kun je wederom in de linkerbalk de Achtergrondkleur en de Site Title Color wijzigen.
4. Tot slot klik je bovenin op Opslaan & publiceren en is je kleur gewijzigd.

Probeer het eens even met bovenstaande stappen en laat even weten of dit de kleur is die je gewijzigd wilt hebben.

De kleurcode die je noemt komt niet voor in het style.css-bestand van het thema. Dan is het dus heel simpel: die kleur komt niet voor in het thema, ongeacht wat jouw ColorZilla er ook van vindt.

Mijn gok (ja, alweer een gok, want het is en blijft gokken bij jouw vraag...), is dat je de achtergrondkleur van het thema gewijzigd wilt hebben. Dat kan dus heel simpel via de Customizer:
1. In het Dashboard klik je onder Weergave op Customizer.
2. In de linkerbalk klik je vervolgens op Kleuren.
3. Daarna kun je wederom in de linkerbalk de Achtergrondkleur en de Site Title Color wijzigen.
4. Tot slot klik je bovenin op Opslaan & publiceren en is je kleur gewijzigd.

Probeer het eens even met bovenstaande stappen en laat even weten of dit de kleur is die je gewijzigd wilt hebben.

Nee niet achtergrondkleur maar pagina kleur.

Zie foto, Foto achtergrond en de pagina's zijn licht bruingrijs en erom heen is het dezelfde kleur maar dan doorschijnend.

voorbeeld.jpg

die licht bruingrijze kleur probeer ik te veranderen.

PS bedankt voor de hulp te nu :)

Laatst bewerkt:
Kijk, nou wordt het in elk geval een stuk duidelijker :). De kleur die je bedoelt is niet te wijzigen via de Customizer helaas. Daarnaast lijkt het erop dat de Custom CSS-functie in dit thema niet naar behoren functioneert; de CSS-code die ik daar invul verschijnt als tekst bovenaan de pagina. Daar heb je dus niet veel aan ;).

Probeer eens wat er gebeurt als je de volgende code toevoegt aan het style.css-bestand van het thema:
Code:
#primary,
#secondary {
  background: #dd0000;
}

Tip: Bij dit soort wijzigen is het raadzaam een Child-thema te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan