hoe verbind ik 2 computers met het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GLITCH

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
12
Ik heb een alcatel speedtouch510i modem nu aangesloten op 1 computer doormiddel van een usb kabeltje
nu wil ik er een 2de computer op aansluiten maar ik weet niet hoe
ik heb adsl medium

kan iemand me misschien de verschillende mogelijkheden uitleggen en ook hoe ik dat dan zou moeten doen ?

alvast bedankt
 
Ik denk dat het geen usb-kabel is maar een netwerkkabel. Waarschijnlijk heb je achterop je modem nog meer van deze aansluitingen. Dan is het een kwestie van nog zo'n kabel kopen (straight utp-cable) en een tweede pc ook te verbinden.
 
Hallo !
Ik neem aan dat je Speedtouch modem voor 1 PC is ?
Het eenvoudigste is de twee PC's te verbinden via een z.g. crosslinkkabel. Hiermee verbind je de netwerkkaarten van PC1 en PC2. Dan draai de de wizard "thuisnetwerk instellen" en zou het moeten werken.
Het nadeel hiervan is dat de PC die met je modem verbonden is altijd aan moet staan als je wilt internettten met de tweede PC.
Wil je dat niet zul je een router moeten aanschaffen. De modem gaat dan naar de router, en van hieruit gaan twee straight kabels naar PC1 en PC2.
Dit kan natuurlijk ook draadloos, maar dan zul je per PC ook een draadloos netwerkkaartje moeten kopen.
Dit zijn even kort de mogelijkheden. Als je weet hoe je het wilt doen is er via Google voor elke mogelijkheid veel uitleg te vinden.
Succes,
Harry.
 
klopt ja

jah dat klopt alleen
wat is een crosskabel dan ook alweer ?
waar koop je zoiets ??
 
een crosskabel is een (utp)netwerkkabel waarbij er twee draden gedraaid zitten en wordt gebruikt bij een verbinding tussen 2 computers. Bij meer computers wordt een straight kabel gebruikt. Kabels zijn te verkrijgen bij computerwinkels, warenhuizen of odnerdelenwinkels.
 
I wil dit namelijk ook doen

maar uhm die crosskabel doe je dus in de ?"netwerkkaarten"? van beide pc's ?

hoe werkt dat dan ?
wat is een netwerk-kaart ?
want ik heb ook een speedtouch 510i en uhm die gaat met een kabel naar mn pc maar ik zie in mijn computerkast niet meer van diezelfde soort ingangen
alleen nog maar usb ingangen :S
 
Waarschijnlijk heb je die ingangen nog wel op je modem, volgens mij is dat nl een multipc modem. In dat geval zul je een straight utp van de modem naar de tweede pc moeten leggen. De pc's kunnen dan onafhankelijk van elkaar het internet op.

In het andere geval zul je een tweede netwerkkaart in de eerste pc moeten bouwen, die je met een crosskabel verbindt met pc 2. pc 2 kan dan alleen op internet als pc 1 aan staat.
 
probleempje

Ik heb geen multi pc modem
er zijn verder geen aansluitingen meer op mn modem en ook niet in mn 1ste pc en mn 2de pc heeft ook maar 1 netwerkaansluiting dus ik denk dat
die crosskabel-mogelijkheid wegvalt toch ?
maar het kan nog wel met een router toch ? of ook niet meer ?
 
al weet ik het niet zeker

die ingang die achter op me modem zit
dan bedoel ik het stekkertje dat van mn pc 1 naar de modem gaat om die met elkaar te verbinden

daarvan lijkt er niet nog 1 te zijn
of is het niet zo'n zelfde ?
Ik heb in de bijlage een afbeelding van het achteraanzicht van mn modem
kan iemand er naar kijken en me vertellen of ik nou wel of niet mn pc 2 met die modem zou kunnen verbinden ?
en als dat niet kan wat dan nog mijn mogelijkheden zijn ?
 
bijlage

het lukt met niet op een bijlage toe te voegen het plaatje is een te groot bestand :(
 
Hoe groot is ie? Je kunt het zippen of rarren en als het een bmp is zou je er ook een jpg van kunnen maken
 
ja

goed idee maar
ik snap niks van dat winzip

ik heb um gedownload en de file in het schermpje gesleept maar verder................ weet ik het niet
 
misschien

kan iemand anders een afbeelding vinden van de achterkant van een 510i
en die als bijlage invoegen want mij lukt het niet
 
ok, ik lees net dat er ook een 510 is met maar 1 aansluiting. In dit geval moet je dus in 1 pc twee netwerkkaarten stoppen en pc1 met pc2 verbinden door een crossed kabel. Pc2 heeft dan internet via pc 1. Of anders moet je een router of een multipc modem aanschaffen.
 
ok

maar uhm nu heb ik dus een kabel die van mijn computer naar mn modem gaat
ik zie op mijn modem niet nog zo'n soort ingang
tenzij de ingang van de crosskabel anders is
maar als we er vanuit gaat dat dit niet lukt wat is dan de beste oplossing
de router of een multi pc modem
?
want ik kwa prijs maakt het niet zo veel uit denk ik ik heb modems gezien van 80 euro en ik d8 dat een router ook ongeveer zoveel kost of misschien wat minder
 
kan iemand reageren op mijn laatste bericht aub

moderater heeft mn vorige thread afgesloten en nu moet ik dus deze gebruiken waar niemand meer op reageerd

dus als je dit bericht ziet reageer als je iets weet :D
 
Stel die vragen van dat andere topic dan gewoon hier dan komt dit topic weer boven in de lijst en komt het weer in de aandacht.


glitch2 schreef:

ik wil dus 2 computers verbinden met het internet
ik heb een alcatel speedtouch 510i modem zeg maar een "single pc modem" die met een netwerkkabel verbonden is met mn pc
nu wil ik hier een 2de pc met het internet verbinden
de beide pc's hebben alle twee maar 1 netwerkaansluiting (netwerkkaart).
ik ben er al achter gekomen dat een zogenaamde crosskabel niet mogelijk is als de modem maar voor 1 pc is en de beide computers maar 1 netwerkkaart hebben dus ik wil het gaan doen met een router.
Ik hoorde ook dat sommige modems een ingebouwde router hebben ik weet niet of iemand weet of dat de mijne is maar als je het zo niet kan zien ,ga er maar vanuit dat het met een router moet gebeuren dus

mijn vragen zijn:
wat voor soort routers heb je ?
wat is een goeie router ?
welke is goed ?
en ook weer niet al te duur ?
dan als ik de router heb wat moet ik dan doen om die met 2 computers te verbinden met internet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan