Hoe verder met repareren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sulky

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Berichten
161
Aangezien w.m.p. niet lekker meer werkt en slimbrowser ook af en toe de geest geeft en scannen op spy en adware ook geen soelaas biedt tevens dat systeemherstel niet helpt wil ik herstellen vanaf de cd-rom.
druk ik dus op de R krijg ik de vraag om een wachtwoord . ingetypt
is correct .Maar dan komt het .op het scherm komt dan te staan c:\windows . Hoe nu verder ? Ik heb op google beetje gezocht maar daar kom ik niet echt uit .

syst. windows xp home +s2
cd rom is orign.
 
wat wil je nu eigenlijk doen dan? de recovery console is er voornamelijk voor om wanneer je windows niet meer in kan je files terug kan zetten zodat je windows het weer doet wat jij nodig hebt met een trage pc is gewoon een back-up maken en formatteren.
 
wat wil je nu eigenlijk doen dan? de recovery console is er voornamelijk voor om wanneer je windows niet meer in kan je files terug kan zetten zodat je windows het weer doet wat jij nodig hebt met een trage pc is gewoon een back-up maken en formatteren.

Huh??? trage pc ????sorry hoor maar ik gaa geen backup maken van iets wat niet lekker draait ..en wat ik wil is duidelijk te lezen in mijn vraag ..
 
als je vind dat programma's niet goed werken.... zoals windows media player dan kan de recovery console hier niets aan doen....
herinstalleer het betreffende programma.
OF maak backups van je belangrijke data (dat bedoelde ik, niet dat je je hele pc een back up van meot maken) en formateer daarna je pc..
 
laat maar ...ik zet windows er wel opnieuw op dan ben ik van het gezeur af ...thxxx
 
Dat is dus wat meneer hierboven probeert te zeggen.:rolleyes: Even je data backupen en opnieuw installeren.:D

klopt ook allemaal wel ..maar het is gewoon geen antwoord op mijn vraag .de vraag luidt ..als ik de optie herstellen van de cd rom gebruik ..enzv.enz..en hoe nu verder ..niks meer en niks minder ...maar zoals ik al zei laat maar ik zal de vraag
wel sluiten
 
Je kunt het beter op deze manier doen:
(lees goed wat zwart is gemarkeerd)

Boot van de XP CD.
Enter gewoon in welkom scherm voor installatie.
Toets dus niet op R voor de recovery console.
Als je bij de license agreement aankomt toets je F8.
In het volgende scherm, kies je "to repair the selected Windows XP installation by pressing R", dus toets dan R.

(als deze optie niet gegeven wordt stop dan met de setup en probeer methode 2)
Hij gaat dan de files opnieuw installeren en hij reboot dan.Tijdens de reboot krijg je de vraag "booting from the CD again by pressing any key. Druk dan NIET op een toets!!. Laat hem de installatie afmaken zonder te booten van de CD.

Het grote voordeel van deze methode is dat je geen data verlies hebt.
 
Oke, sorry ik zal de vraag wel verkeerd begrijpen (al vind ik je reacties niet bepaald vriendelijk), ik begrijp namelijk nu nog niet wat je nou exact wil doen.... (voor mij komt het nu over alsof programma's het neit doen en je daarom je windows gaat repareren ) maar oke ik zal me er neit meer mee bemoeien in dit geval... succes met je probleem :thumb:
 
Je kunt het beter op deze manier doen:
(lees goed wat zwart is gemarkeerd)

Boot van de XP CD.
Enter gewoon in welkom scherm voor installatie.
Toets dus niet op R voor de recovery console.
Als je bij de license agreement aankomt toets je F8.
In het volgende scherm, kies je "to repair the selected Windows XP installation by pressing R", dus toets dan R.

(als deze optie niet gegeven wordt stop dan met de setup en probeer methode 2)
Hij gaat dan de files opnieuw installeren en hij reboot dan.Tijdens de reboot krijg je de vraag "booting from the CD again by pressing any key. Druk dan NIET op een toets!!. Laat hem de installatie afmaken zonder te booten van de CD.

Het grote voordeel van deze methode is dat je geen data verlies hebt.


Dank je wel Femke ..dit is nu precies wat ik bedoelde ...vraag opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan