Hoe verjaardagen in agenda plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil de verjaardagen van kennissen en familieleden in mijn outlookagenda (Office 2007) plaatsen met de opties "duurt hele dag" en jaarlijks herhalen.
Tot zover lukt me dat en ik geef het een groen kleurtje.
Nu wil ik drie dagen van te voren gewaarschuwd worden, zodat ik op tijd een kaartje kan sturen. Dus stel ik de waarschuwing in op 3 dagen. Lukt ook. Tenminste: dat heb ik ingevuld.

Of dat laatste werkt weet ik eigenlijk niet goed.
Nu ben ik bang dat ik moe wordt van het zeer regelmatig herinneren (ik heb voor ogen mijn bedrijfsagenda die op 5 minuten staat etc.) en dat je dan het waarschuwen uitzet, met als gevolg dat de jarige volgend jaar niet "aan het belletje" rinkelt en mooi geen kaart krijgt en da's niet goed voor het optimaal houden van de verstandhoudingen....

Ik wil dus: een of enkele keren gewaarschuwd worden enkele dagen van te voren en dat daarna het waarschuwen vanzelf ophoudt tot een jaartje verder.
Is dat mogelijk? Zo ja: hoe stel ik dat in?
Zo nee: bestaat er een applicatie (plug-in) die Outlook agenda het toch mogelijk maakt of iets dergelijks bewerkstelligt?

Hoi,

Als je instelt dat je drie dagen van tevoren gewaarschuwd wilt worden, krijg je die waarschuwing ook.
Als je de herinneringsmelding krijgt klik je op 'Verwijderen' (zie bijlage).
Dat betekent niet dat het agenda-item word verwijderd, maar dat de herinnering niet meer terugkomt.
In hetzelfde venster kan je onderaan regelen dat - én hoelang voor de 'afspraak' - je nog wél een keer herinnerd wilt worden .... uitstellen heet dat.

PrtScrn.jpg

Overigens kan je bij het toevoegen van een contactpersoon direct regelen dat de verjaardag in de kalender komt:
Open het venster van de contactpersoon en klik in het lint op 'Details' en vul de geboortedatum in, de vermelding van de verjaardag wordt nu automatisch - jaarlijks terugkerend - in de agenda geplaats.

PrtScrn.jpg

Ok!

Bedankt voor het antwoord. Ik ga het eens uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan