Hoe vervang je een geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een nieuw geheugen besteld, en die vanochtend binnengekregen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik een geheugen moet vervangen. Er zit geen cd bij voor de software, dus ik neem aan dat het een plug and play is, maar is dat wel zo? En kan iemand mij vertellen hoe je een geheugen moet vervangen?

Bedankt

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een nieuw geheugen besteld, en die vanochtend binnengekregen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik een geheugen moet vervangen. Er zit geen cd bij voor de software, dus ik neem aan dat het een plug and play is, maar is dat wel zo? En kan iemand mij vertellen hoe je een geheugen moet vervangen?

Bedankt

gehuegen eruit>> nieuw gehuegen erin ;)

het is heel simpel je opent de pc en haalt er voorzichtig de groene of blauwe "reepjes"

Gehuegen%20SD%20988138.jpg

die zien er ongeveer zo uit ;)

je haalt de 2 pinnetjes aan de 2 uiteinden eraf en dan haal je het er voorzichtig uit

pak het nieuwe geheugen en houd het erop kijk of het goed zit ;) en niet dat je hem kapotdrukt (gewoon puzzelstukje ;))
dan klik je hem er zachtjes met een beetje kracht in
herstart de pc NIET SCHRIKKEN hij kan gaan piepen om te zeggen dat nieuwe hardware is ingebracht, doe wat er gevraagt wordt en start nog eens op

suc-6

gewoon er in prikken tot ze klikken
Goed kijken waar de kleine opening(en) in gedrukt worden Je hoeft niets te installeren
Opnieuw opstarten en de computer "herkent"de geheugen bankjes.
In My compter en eigenschappen zie je ze er bij staan.

wel even je computer uit zetten en stroom er af :thumb:

[offtopic] ik zie dat hij nog geen reactie heeft geplaatst dus ik denk dat jullie te laat waren met het zeggen dat eerst de stroom er af moest :rolleyes: :D [/offtopic]

:p, ik heb het nog niet geprobeerd, ik ga het vanmiddag proberen, ik laat jullie weten of het is gelukt;)

Het staat hierboven in min of meer andere woorden ook al een beetje, maar voor alle helderheid nog even :

vóórdat je begint: check of het geheugen van het juiste soort is, m.a.w. zitten de uitsparingen aan de onderzijde exact hetzelfde als bij het aanwezige geheugen. Je zal niet de eerste leek zijn (en zeer zeker ook niet de laatste) die dácht het goede geheugen te hebben gekocht en vervolgens dit met enige kracht in het voetje plaatste, de klipjes terug duwt of probeert te duwen en dan "knak" hoort: óf het reepje naar de haaien, óf (nog erger) het voetje naar de haaien.

Haal eerst dat oude geheugen eruit (klipjes aan weerszijden naar buiten duwen) en leg een oude reep op een nieuwe en kijk of ze exact, maar dan ook exact gelijk zijn!

Laatst bewerkt:
@ pasja, goede tip :P zeer zeker niet de laatste nee maar ik ga ervanuit dat hij bij het kopen daar toch al wel op gelet heeft, (een leek gaat met pc en alles toch naar de pc winkel ? :P)

en niet alleen leken doen er de verkeerde in :o

Ja, ik heb bij de aankoop erop gelet dat hij paste, kijk maar bij de vorige topics op dit forum;)

Ik heb mijn geheugen vervangen, en hij doet het goed:D, maar nu zit ik alsnog met 2x 512mb geheugen, en er zijn op mijn moederbord nog twee slots vrij om geheugen in te doen, dus ik zat te denken, kunnen die er nog bij, of loopt mijn pc dan vast?

In principe gaat dat gewoon lukken. Vraag is: hoeveel geheugen kan je moederbord maximaal aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan