Hoe verwijder ik een SSID

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagvol

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hoi,

ik heb twee pc's die beiden draadloos zijn verbonden met een linksys router. Op de een of andere manier zijn er 2 netwerken die de router aanbiedt. Een beveiligde en een onbeveiligde verbinding. Beide pc's hebben verbinding met het beveiligde netwerk en alles werkt. Ze werken allebei op Win XP.
Nu wil ik graag mijn onbeveiligde netwerk verwijderen. Ik gebruik het niet, en het kan alleen maar voor problemen zorgen. Nu weet ik alleen niet hoe ik dat netwerk kan verwijderen.

Bij voorbaat dank.

vraagvol zei:
Hoi,

ik heb twee pc's die beiden draadloos zijn verbonden met een linksys router. Op de een of andere manier zijn er 2 netwerken die de router aanbiedt. Een beveiligde en een onbeveiligde verbinding. Beide pc's hebben verbinding met het beveiligde netwerk en alles werkt. Ze werken allebei op Win XP.
Nu wil ik graag mijn onbeveiligde netwerk verwijderen. Ik gebruik het niet, en het kan alleen maar voor problemen zorgen. Nu weet ik alleen niet hoe ik dat netwerk kan verwijderen.

Bij voorbaat dank.
het lijkt me stug, is het andere netwerk niet van een buurman ofzo
trek de stekker eens uit je router en kijk of het andere netwerk er nog is

Het lijkt stug, maar het is toch echt zo. Deze situatie is er nu ongeveer een jaar. De router heb ik al enkele malen in het afgelopen jaar gereset.

Verder zou het wel heel toevallig zijn, dat mijn buurman een netwerk heeft met de naam van mijn router en dat ik een ongeveer evengoed bereik heb op zijn netwerk dan op het mijne.

vraagvol zei:
Het lijkt stug, maar het is toch echt zo. Deze situatie is er nu ongeveer een jaar. De router heb ik al enkele malen in het afgelopen jaar gereset.

Verder zou het wel heel toevallig zijn, dat mijn buurman een netwerk heeft met de naam van mijn router en dat ik een ongeveer evengoed bereik heb op zijn netwerk dan op het mijne.
welke versie router heb je, welk type en heb je de laatste firmware erop draaien?

Ik heb een linksys wrt54G met firmware versie v4.20.6, May. 26, 2005.

Ik heb net nog even verbinding gemaakt op het onbeveiligde netwerk. Hij geeft dan wel een ip adres maar de verbinding met internet is er niet meer. Ook het oproepen van de instellingspagina van de router (via het ip adres ervan) gaat niet.

Het blijft vreemd.

vraagvol zei:
Ik heb een linksys wrt54G met firmware versie v4.20.6, May. 26, 2005.

Ik heb net nog even verbinding gemaakt op het onbeveiligde netwerk. Hij geeft dan wel een ip adres maar de verbinding met internet is er niet meer. Ook het oproepen van de instellingspagina van de router (via het ip adres ervan) gaat niet.

Het blijft vreemd.
kan je eens kijken wat er staat bij het type (V xxx) staat achter het serienummer kunnen we zien of je de laatste firmware hebt!
en anders misschien via hulp op afstand oid!

Jheroen zei:
kan je eens kijken wat er staat bij het type (V xxx) staat achter het serienummer kunnen we zien of je de laatste firmware hebt!
en anders misschien via hulp op afstand oid!

Waar kan ik dat vinden dan, op de router zelf staat een serienummer, maar daar staat niets achter?

vraagvol zei:
Waar kan ik dat vinden dan, op de router zelf staat een serienummer, maar daar staat niets achter?
onderop de router staat op een stickertje een nummer en daarachter V xx

Achter het S/N (wat het serial number is) staat geen V met iets erachter. Op een andere plek op de router staat een FCC/ID en daarachter staat V22. Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar meer V's staan er echt niet op.

vraagvol zei:
Achter het S/N (wat het serial number is) staat geen V met iets erachter. Op een andere plek op de router staat een FCC/ID en daarachter staat V22. Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar meer V's staan er echt niet op.
je hebt een V2.2 net als ik, er is een nieuwere firmware beschikbaar voor die router, die zou ik er eens op zetten.....
ik heb het bestand zelf van de ftp van linksys gedownload, ik heb het even hier neergezet.
roep even als je em hebt dan gooi ik em er weer af

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb de firmware upgrade uitgevoerd maar ik zie nog geen verschil.

vraagvol zei:
Ik heb je een mailtje gestuurd
je moet wel msn op je pc hebben en ook windows messenger geinstalleerd wil je dat kunnen gebruiken.
als je nog geen msn account hebt moet je er eerst een aanmaken
mijn msn account is jheroen apestaartje hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan