hoe verwijder ik windows xp ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coldplayer

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
hey ik zou graag willen weten hoe ik windows xp vanaf krijg,

ik heb er nu een trail windows xp x64 op staan, maar ben er niet echt te vreden mee, hoe verwijder ik deze versie ?

ik zou graag weer over willen stappen naar de oude windows xp pro (32 bit)

ik heb al geprobeerd xp cdtjes opnieuw er in en eruit de plaatsen, maar dit werkt niet zo goed...

ook al gezocht op internet, veel methodes geprobeerd, maar geen een heeft tot nutoe gewerkt.

alvast bedankt voor jullie hulp !

Raymond Bos zei:
Opstarten vanaf de XP CD Rom en formateren!

welke cd ?:o

xp x64 pro

xp pro (32bit)

ik ben ook maar pc noobje :confused:

en dan hoe formateer ik? is daar een commando voor ?

Tja, als je het echt nog nooit gedaan hebt raad ik je aan het door een ander te laten doen. Je zal in de BIOS je CD Ron station als eerste boot moeten zetten en dan start hij op van je CD Rom. Vervolgens is het niet zo heel moielijk maar je moet wel even weten wat je doet!

Kijk even op www.schoonepc.nl

Gooi er gewoon een nieuw besturingssysteem op. Het is heel Simpel. Vanaf cd opstarten en formatteren maaar.

:D

Bedankt voor al jullie replies, maar ik ben er nog steeds niet uit :confused:
coldplayer zei:
hey ik zou graag willen weten hoe ik windows xp vanaf krijg,

ik heb er nu een trail windows xp x64 op staan, maar ben er niet echt te vreden mee, hoe verwijder ik deze versie ?

ik zou graag weer over willen stappen naar de oude windows xp pro (32 bit)

ik heb al geprobeerd xp cdtjes opnieuw er in en eruit de plaatsen, maar dit werkt niet zo goed...

ook al gezocht op internet, veel methodes geprobeerd, maar geen een heeft tot nutoe gewerkt.

alvast bedankt voor jullie hulp !

Ik heb win xp pro cdtjes in gedaan, en daarna herstart gedaan, toen mooi blauw scherm gekregen, paar stappen gevolgd tot ik bij " install xp pro" aan kwam... keuze geselecteerd, op enter gedrukt... toen kreeg ik deze foutmelding:

"Setup did not find any hard disk drives installed in your computer.

Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

Setup cannot continue. To quit setup, press F3."

einde foutmelding... Volgens mij is er niets mis met mijn harde schijf... maar hij ziet hem alleen niet om de een of andere reden...:confused: hoe kan ik hem wel " zichtbaar" maken? mijn harddisc model is: SAMSUNG 250GB SATA-II HDD 7200rpm/8MB
ohja, en aan mijn powercables lijkt me niet dat het daar aan ligt, want ik heb geen problemen met mn hardeschijf... en hoe zou ik anders windows xp x64 erop hebben kunnen krijgen ?

heb geprobeerd drivers te instalren :
http://www.samsung.com/nl/support/p...e=1203&model=SP2504C&filetype=SW_cm&language=

maar helaaspindasaus, ook die werken niet op 64 machienes, of de driver werkt niet omdat hij aan is getast, maar dat lijkt me sterk

en nu... ? please help

Laatst bewerkt:
Je kunt het beste een floppy brouwselen met die drivers, dan F6 intrommelen als dat gevraagd wordt door de install van XP, dus opstarten met de XP pro cd , etc.

Lange Pier zei:
Je kunt het beste een floppy brouwselen met die drivers, dan F6 intrommelen als dat gevraagd wordt door de install van XP, dus opstarten met de XP pro cd , etc.

die driver is een winzip self extractor, als ik die unzip krijg ik volgende foutmelding:

"Zip damaged: file HUTIL/HUTIL.EXE bad crc f92b9148 (should be c8c715dd). Possible cause: file transfer error."

lijkt me niet dat hij het dan wel doet als ik 'm op een floppy zet... en als ik 'm probeer te openen ( want hij pakt wel iets uit ) krijg ik de volgende error:

"The image file c:/blablablablabla/hutil/hutil.exe is valid, but is for a machine type other than the current machine."

ohja, en formateren via rechtermuisknop op c:/ werkt ook niet, dan krijg ik ook een foutmelding...

en ik heb geprobeerd in safe mode opstarten met command prompt, en dan:
cd\
vervolgens:
cd\windows\system32\
en dan
\osuninst.exe

error msg:
" osuninst.exe is not recognised as an internal or external command, operable program or batchfile."

volgens mij is mijn pc vervloekt ofzo ? nouja deze windowsversie xp x64 dan, verder niets mis met deze pc...

was er maar een klein knopje ergens op me hardeschijf dat als ik daarop drukte dat hij dan alles resette, en dan zo de normale xp erop kon zetten

Laatst bewerkt:
Ben een beetje in de war.:shocked:

Dat zijn drivers voor het 48bit lba probleem op te lossen, denk ik.
Samsung maakt natuurlijk geen drivers voor jouw chipset.

Je hebt, als het goed is, een driver cd van de mobo bakker gekregen, daar staan de sata\raid drivers op, en die moeten op een flop gezet worden, of je haalt ze op bij die mobobakker, sattn bij de software bij het type bord wat je hebt.

Lange Pier zei:
Ben een beetje in de war.:shocked:

Dat zijn drivers voor het 48bit lba probleem op te lossen, denk ik.
Samsung maakt natuurlijk geen drivers voor jouw chipset.

Je hebt, als het goed is, een driver cd van de mobo bakker gekregen, daar staan de sata\raid drivers op, en die moeten op een flop gezet worden, of je haalt ze op bij die mobobakker, sattn bij de software bij het type bord wat je hebt.

probleempje... ik heb geen floppy drive...

maar ik heb wel drivers geinstaleerd van motherboard voor de hdd.... nog steeds zelfde error

Je kunt, helaas, alleen XP op een SATA schijf installeren, als je de drivers op een flop zet ( bij sommige intel chipsets uitgezonderd ) en aangeeft in de setup met F6 dat je die hebt.

Aangezien je XP64 niet op een aparte partitie hebt, als ik het goed heb begrepen, zul je toch eerst een floppydrive moeten ritselen om XP32 er weer op te krijgen.

sorry for mijn late response... maar mn pc ligt dus plat momenteel :p

het lag waarschijnlijk aan de hardware, hardeschijf of aan het intern geheugen [ddr2]

want ik kreeg een foutmelding bij het instalren van windows...

en hulp gekregen van een vriend, die me vertelde dat ramgeheugen waarschijnlijk kaduuk is, of de harde schijf...

maar hoe die dingen spontaan kapot kunnen gaan? geen ide... ik heb er verder niets raars mee gedaan...

( met die floppy etc. is wel allemaal gelukt! :> thnx 4 ur support! )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan