Hoe verwijder je gewiste bestanden htc definietief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huckley

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Hallo forum leden,

Sinds een maand gebruik ik een HTC One-V het eerste android toestel in me leven.
Op zich leuk speelgoed.
Nu heb ik wat geëxperimenteerd met foto’s en filmen en daarna weer verwijderd.
Als ik dan later de HTC aansluit via usb en selecteer op de telefoon, diskdrive/ koppelen als schijfstation
dan openen twee vensters HTC Storage ( G:) en wisselbare schijf (H:).

Importeer ik afbeeldingen met Windows van ( H) dan openen die in Windows fotogalerie,
(G) geeft melding geen nieuwe afbeeldingen.
Daar vind ik tot me verbazing alle experimenten terug plus duplicaten van de foto’s in klein formaat en een hoop pictogrammen die betrekking hebben tot de telefoon en pictogrammen van bv een download hoe panorama foto’s te maken.

Hoe verwijder ik dat nu definitief van de Htc die bestanden die ik niet meer nodig heb?
Geprobeerd zo een bestand via zoekopdrachten en dan bestandslocatie openen,
kom ik bij; Users > Naam PC > Pictures > datum htc.
Hier verwijderen heeft geen zin opnieuw aansluiten van de tel en ze zijn er weer.

Moet het toestel niet op zijn tijd gedefragmenteerd worden,
als alles in het geheugen blijft wordt de telefoon dan niet trager.

Mvg,

Piet

Ja al die oude pictogrammen blijven heel lang bestaan. Ik denk dat het veilig is om alle pictogrammen te verwijderen als hij is aangeloten; hij voert toch altijd een mediascan uit als je ontkoppelt. Dus je kan ze weggooien, of is dat niet wat je bedoelt?

Hallo Fab300,

Verwijderen als hij is aangesloten werkt niet zoals ik schreef de foto’s bestand locatie is
Users > Naam PC > Pictures > datum htc.
Hier verwijderen heeft geen zin opnieuw aansluiten van de tel en ze zijn er weer.

Of hij media scan uitvoert?
Geen idee wat dat is!
Ontkoppelen doe ik via harware veilig verwijderen en dat kan alleen als ik de telefoon uitzet.
Anders blijft de melding apparaat is in gebruik.

Ik bedoel dat je op je mobiel toch een melding krijgt zoals "USB Opslag aanzetten"? Dan zet je die aan en dan zie je de bestanden?

Met uit zetten krijg ik geen melding.
Wat ik wel moet melden dat ik het besturings programma niet heb geïnstalleerd,
en alleen met het aansluiten van usb evende kans krijg een optie te kiezen en deze was dus: diskdrive/ koppelen als schijfstation

Om die bestanden te verwijderen, kan je je mobiel aan de pc koppelen. Ook kan je de Micro SD kaart eruit halen en die in een kaartlezer te stoppen, als je die hebt. Je kan ook een file browser via de Play Store downloaden, maar dan moet je alles één voor één verwijderen; via de computer gaat alles veel sneller.
Dus je zal de driver moeten downloaden voor je mobiel. Of de Micro SD in de kaartlezer stoppen als je die hebt.

Dat is een tip waar ik niet aan gedacht heb.
De sd kaart in de telefoon heb ik na aanschaf er in gestopt eigenlijk alleen voor de muziek die er opstond.
Ik zal 'm eens in een adaptor stoppen en kijken of daar foto's te vinden zijn wat er stonden geen foto's op.
En zonder sd kaart ook nog eens kijken wat ik vind op de telefoon.

Alvast voor de reactie's.
Ga er later nog eens voor zitten en je op de hoogte houden of het gelukt is.
Moet nu even weg zit alweer veel te lang achter dit beeld scherm.

Mvg

Goeden middag,

Het vervolg, voor ik de sd kaart uit de telefoon haalde eerst uitgezet.
Toch na het weer opstarten een melding dat de kaart onverwachts was verwijderd.

Maar het verwijderen van de gewiste foto’s van de tel. heb ik verwijderd.
Dus die vraag is eigenlijk opgelost.

Het is m’n eerste Android en moet nog veel ontdekken.
Zo was ik me er niet van bewust dat alle downloads en tijdelijke help downloads pictogrammen,
en vele bestands mappen opgeslagen werden op de micro sd.
Die had ik er ingezet omdat daar muziek opstaat die ik ook gebruikte in een mp3 speler.

Kan ik ongestraft alle mappen die er op zijn gekomen na het insteken in de tel. verwijderen,
zonder desastreuze gevolgen?

Ja dat kan, maar als je bijv. data hebt gedownload met apps, moet je die weer opnieuw downloaden.
Je kan via Instellingen --> Micro SD (of evt. Opslaggeheugen) --> MicroSD Ontkoppelen de Micro SD veilig verwijderen terwijl het toestel nog aan staat.

Beste Fab300,

Oke dat is duidelijk.
Ben wat wijzer geworden en kan weer verder met het ontdekken van de mogelijk heden van de tel.

Waarvoor mijn hartelijke dank.
Met Vriendelijke groeten,

Graag gedaan hoor, en veel plezier met ontdekken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan