Hoe verwijderen van de vraag bij start pc pincode in te stellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Hallo,

Sinds een aantal dagen vraagt Windows (10) bij het starten van mijn computer of ik (nadat ik mijn eigen wachtwoord heb ingevuld) een pincode wil instellen.

Ik wil graag die vraag niet meer telkens als ik mijn pc start, hoe kan ik die uitzetten?
Ik heb al her en der gezocht en geprobeerd, maar nergens kan ik, ondanks zogenaamde oplossingen, die het niet blijken te zijn, tot nu toe de oplossing vinden.

Via Instellingen>Accounts>Aanmeldingsopties kan het niet, want daar kan ik alleen maar een pincode toevoegen.

Alvast bedankt voor het -graag zelf nagelopen op effectiviteit-antwoord.;)
 
Herstelpunt terug zetten naar een datum van voor het probleem, beste via veilige modus, herstel of installatie usb stick of cd/dvd.
Backup terug zetten kan ook maar helaas maken mensen die over het algemeen niet.
 
Herstelpunt terug zetten naar een datum van voor het probleem, beste via veilige modus, herstel of installatie usb stick of cd/dvd.
Backup terug zetten kan ook maar helaas maken mensen die over het algemeen niet.

Hallo Lange Pier, dat heb ik inmiddels gedaan. Naar een automatisch herstelpunt d.d. 22-10-2018 (geen Windowsupdates zo te zien, tussen 22-10-2018 en heden). Hoewel er meteen na het herstel 2 updates waren, van Windows Defender…
Dus dat vind ik wel merkwaardig.
De pincodevraag was weg.
Wel kreeg ik een schermpje getiteld RuntimBroker.exe met de tekst: "De groep of bron heeft niet de juiste status om de aangevraagde bewerking uit te voeren."
Na dat te hebben weggeklikt, deed geen enkele internetlink via bureaublad of e-mail het meer.
Ook niet na enkele herstarts.
Ik heb inmiddels een telefoongesprek aangevraagd met een Microsoftmedewerker.
Wat ik wel heb gezien via 'Betrouwbaarheidsgeschiedenis' is dat er de afgelopen tijd vaker een Hardwarefout zou zijn geweest.
De tekst:
Beschrijving
Een probleem met de hardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Code: ab
Parameter 1: b
Parameter 2: 30
Parameter 3: 0
Parameter 4: 1
Versie besturingssysteem: 10_0_17134
Servicepack: 0_0
Product: 768_1
Versie van besturingssysteem: 10.0.17134.2.0.0.768.101
Landinstelling-id: 1043

En ergens heb ik gezien, dat de plek van Tijdelijke internetbestanden zou zijn gewijzigd. Maar kan niet meer terugvinden, waar ik dat gezien heb.

Via die probleemoplossers van Windows kan ik trouwens wel via Microsoft Edge op internet komen.
Maar dat hoeft van mij niet, ik heb Google Chrome, maar dat doet dus niks meer.


Ja, bron, het lijkt een hopeloos probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na ongedaanmaking van de terugzetting van het herstelpunt naar 22-10-2018 en herstart blijft de pincodevraag weg.
En doen de internetlinks het weer.
Ben benieuwd op die pincodevraag weer terugkomt.

Update:
Vervolg...pincodevraag kwam na 2e keer starten pc weer terug (nadat ik mijn wachtwoord had ingevoerd).
Internetlinks deden het wel weer.
Had ondertussen MS-medewerker aan de lijn (die teruggebeld heeft).
Werd uitermate netjes/welwillend en zo lang als ik wilde, geholpen. Zonder kosten uiteraard.

MS stuurt handleiding op, hoe pincodevraag uit te zetten. Ik zal 'm ook hier plaatsen en erbij aangeven of ie gewerkt heeft of niet.

Pincode is veiliger dan eigen wachtwoord, want apparaat-gebonden. Aldus MS-medewerker.
Dus kan niemand, ook ik, die de pincode kent, niet, vanaf een ander apparaat dan mijn eigen pc, in mijn pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam dit antwoord tegen. Ik kan het niet controleren want ik heb geen pin in mijn Win 10.

Op het inlogscherm staan 2 icons onder het wachtwoord invoerveld.
- Links is de pin icon (ziet eruit als een 'ten-key').
- Rechts is de wachtwoord icon (ziet eruit als een 'password box').

Als je de linker icon selecteert krijg je de pin vraag.
Je hebt dit niet als je de rechter icon selecteert en dan inlogt.
 
Hier de oplossing, die ik van de MS-helpafdeling per e-mail kreeg toegestuurd.
Morgen ga ik het proberen.

Update:
Ik kwam dit antwoord tegen. Ik kan het niet controleren want ik heb geen pin in mijn Win 10.

Op het inlogscherm staan 2 icons onder het wachtwoord invoerveld.
- Links is de pin icon (ziet eruit als een 'ten-key').
- Rechts is de wachtwoord icon (ziet eruit als een 'password box').

Als je de linker icon selecteert krijg je de pin vraag.
Je hebt dit niet als je de rechter icon selecteert en dan inlogt.

Verhip, dit is-voor mij-de oplossing!
Zo zie je maar, dat ook een Microsoftmedewerker het niet allemaal ziet. Bedankt, bron!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan