• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe verwijzen naar een ander bestand met variabele datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickT

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2019
Zie voorbeelden.
(Even vereenvoudigd) Ik heb bestand 1: hierin wil ik verticaal zoeken naar bestand 2, blad Draaitabel. Bestand 1&2 wordt dagelijks bijgewerkt, dus ik wil zoeken naar bestandsnaam met datum vandaag.

Het is mij duidelijk dat ik de INDIRECT functie moet gebruiken.
Er zijn meer vergelijkbare vragen geweest op dit forum, Helaas heb ik niet kunnen doorgronden hoe ik de formule moet toepassen incl. een variabele datum.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vul deze eens in C2 in en verander de bestandsnaam van het bestand waarin je zoekt in de datum. Dus 10-08-2020.xlsx. Als je het bestand met de draaitabel opent zullen de uitkomsten in het andere bestand vernieuwen.

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B2;INDIRECT("'["&TEKST(VANDAAG();"dd-mm-jjjj")&".xlsx]draaitabel'"&"!$A:$B");2;0);"")

Laatst bewerkt:
De formule werkt op zich perfect.
Alleen kan ik bestand 2 ook linken met bestand 1, zonder hiervoor de bestandsnaam helemaal aan te passen (m.u.v. datum natuurlijk) ? Dit bestand is namelijk op een andere locatie opgeslagen.
En verder, hoe kan ik de link ook gebruiken wanneer ik bestand 2 niet open?

Het bestand moet geopend zijn om te vernieuwen. Voor het aanpassen van de datum is een macrotje mogelijk om na het opslaan gelijk de datum van VANDAAG te gebruiken als bestandsnaam

Laatst bewerkt:
Ok, nog 1 vraag, kan ik het bestand 2 ook met een andere bestandsnaam opslaan? Dus opslaan als Malfunction 11-08-2020.xlsx, op pad V:\Logistics\Malfunction\[Malfunction 11-08-2020.xlsx]

Dus Malfunction plus datum van vandaag?
Jaa dat kan ook met een macro. Ook dient dit aangepast te worden in de formule

Bekijk deze voorbeelden eens. Als je nu op kruisje drukt bij het bestand Malfunction 11-08-2020 wordt de naam automatisch aangepast en op jouw pad gezet.
In het andere bestand de aangepaste formule.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan