Maximillus
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2013
Hallo mensen,
Ik heb een ethernet-modem/router die voor internet zorgt voor mijn computer.
Ik heb nu ook een mobieltje (Android: Acer Liquid E2) en ik heb een Wireless Access Point (WAP) gekocht, dit apparaat via kabel met de modem/router verbonden en daarna via mijn computer (W7 64bits) geconfigureerd volgens de verkorte gebruiksaanwijzing van de WAP (http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WA801ND_V2_QIG_7106503911.pdf).
Dat ging niet zonder slag of stoot. Ik kreeg pas toegang tot de webinterface van de WAP nadat ik die een ander ip had gegeven dan in de manual stond. Geconfigureerd als AP en als ik in de wireless instellingen van mijn mobiel kijk zie ik dat het allemaal in orde is/lijkt.
Probeer ik echter de system-update die allang klaar staat voor download naar de mobiel te downen dan meldt de mobiel eerst:
De systeem update voor uw toestel wordt gedownload
Downloaden... 0%
(en 0% blijft het!)
En nadat ik wat gebladerd heb kom ik terug en zie:
Netwerkbereik
-------------------
Updatedienst tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nogmaals. Statuscode: 200.
(en dit gebeurt ook bij volgende pogingen).
Onder de genoemde menu'tjes staat overigens telkens I annuleren I verbergen I
Hoezo 'verbergen'?
Mijn mobiel heeft androidversie 3.13.30 build 130121 Rel.: 69318n
(tenminste dat staat vermeld in de mobiel maar de versie is werkelijk: 4.2 Jelly Bean)
Graag advies!
Maximillus
Ik heb een ethernet-modem/router die voor internet zorgt voor mijn computer.
Ik heb nu ook een mobieltje (Android: Acer Liquid E2) en ik heb een Wireless Access Point (WAP) gekocht, dit apparaat via kabel met de modem/router verbonden en daarna via mijn computer (W7 64bits) geconfigureerd volgens de verkorte gebruiksaanwijzing van de WAP (http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WA801ND_V2_QIG_7106503911.pdf).
Dat ging niet zonder slag of stoot. Ik kreeg pas toegang tot de webinterface van de WAP nadat ik die een ander ip had gegeven dan in de manual stond. Geconfigureerd als AP en als ik in de wireless instellingen van mijn mobiel kijk zie ik dat het allemaal in orde is/lijkt.
Probeer ik echter de system-update die allang klaar staat voor download naar de mobiel te downen dan meldt de mobiel eerst:
De systeem update voor uw toestel wordt gedownload
Downloaden... 0%
(en 0% blijft het!)
En nadat ik wat gebladerd heb kom ik terug en zie:
Netwerkbereik
-------------------
Updatedienst tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nogmaals. Statuscode: 200.
(en dit gebeurt ook bij volgende pogingen).
Onder de genoemde menu'tjes staat overigens telkens I annuleren I verbergen I
Hoezo 'verbergen'?
Mijn mobiel heeft androidversie 3.13.30 build 130121 Rel.: 69318n
(tenminste dat staat vermeld in de mobiel maar de versie is werkelijk: 4.2 Jelly Bean)
Graag advies!
Maximillus