hoe vind je de boosdoener?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
IK controleer regelmatig mijn pc met spybot en ad-aware.
Ik heb net Spywareblaster geinstaleerd.

Vraag me 2 dingen af:
Draait Spywareblaster onzichtbaar mee op de achtergrond?
En hoe kan je ontdekken welk programma die spyware binnen sluist?

Bij mij word vooral backweb Lite en Double click gevonden.

alvast mijn dank voor jullie moeite
 
SpywareBlaster hoeft helemaal niet te draaien. Als je het installeert en alle bescherming inschakelt ("Enable all protection"), worden kleine wijzigingen aangebracht in het register die ervoor zorgen dat allerlei spyware niet meer geïnstalleerd kan worden. SpywareBlaster hoeft dus niet te draaien, je moet het programma alleen af en toe openen om te kijken of er nieuwe updates zijn.

DoubleClick zijn tracking cookies. Die laat je gewoon door AdAware of Spybot verwijderen en verder hoef je je daar totaal geen zorgen om te maken. Eventueel kun je de instellingen in IE bij Extra -> Internet-opties -> Privacy strenger zetten, dan zullen minder cookies binnenkomen (maar zullen sommige sites misschien ook niet meer werken).

Backweb is een automatische updater die met allerlei software wordt geleverd (o.a. bij programma's voor digitale camera's en webcams). Kijk eens bij MSConfig -> Opstarten of er iets van BackWeb opstart en, zo ja, vink dat dan uit. Dan hoef je je hier verder ook geen zorgen om te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan