hoe vind je het beste wifi kanaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Ik heb een nieuw modem van kpn ontvangen om mijn wifi in huis te verbeteren omdat de verbinding minder goed werd, maar het is nu nog minder dan met het vorige oude Thomson modem. Ik zocht naar oplossingen om het beste kanaal te selecteren en vond op de site van Computeridee (uit 2010) een programma waarmee je kunt zien waar de meeste ruimte is. Het heet inSSIDer 2 van Metageek.net en het is freeware. Ik vond op die site echter alleen SSIDer 4 en dat is inderdaad een perfecte app. Maar na installatie blijkt het geen freeware (meer) te zijn en het werkt niet zonder een licensie. Weet iemand of er nog een freeware versie van bestaat, of een gelijksoortig alternatief?
 
inSSIDer versie 3 (nog freeware) kun je hier downloaden. Klik op Windows als je Windows hebt, klik op Mac OS X als je een Mac met OS X hebt etc.

Tijs.
 
Werkt het ook met Linux? Ik gebruik voor 99% Linux Mint 17.1.
 
Er is alleen ondersteuning voor Windows, Mac OSX en Android (via de Google Play store).

Geen idee waarom je mij dat nu vraagt, terwijl zowel de link die ik gaf als de website van metageek zelf dit gewoon aangeven. Bovendien heb je blijkbaar zelf een Mac of Windows versie uitgeprobeerd, dus dat er geen Linux versie is wist je eigenlijk al, toch?? :rolleyes:

Tijs.
 
Sorry. Mijn vraag was anders bedoeld. Ik bedoelde eigenlijk: is het ook draaiend te krijgen op Linux. Net zoals ik via hulp-tips andere Windows progs op Linux draaiend heb gekregen. In ieder geval, dank voor je hulp.
 
Voor Linux zijn er andere programma's die je kunt gebruiken om het beste kanaalnummer te vinden.
Denk aan LinSSID. Installeer dat en kijk of het je helpt.

Tijs.
 
Linssid werkt perfect! Andere alternatieven waren geen succes bij mij.
Dank voor de tip
 
Bedankt voor de terugmelding. Fijn dat je ermee geholpen bent.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan