Hoe vindt een opstartend W7 werkstation zijn PDC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

wij hebben een probleem. Op ons netwerk (Samba PDC met W& werkstations) vond een storing plaats, waardoor het Ip adres van de PDC verkeerd stond. Maar nadat dat hersteld was, konden de werkstations niet meer inloggen. De melding "The trust relationship between this workstation and the primary domain failed." was alles wat eruit te krijgen was. Na googelen heb ik wat gangbare recepten geprobeerd (het komt vaker voor), met name het werkstation uit het domein halen en er weer instoppen, maar dat hielp niet.
Het lijkt er eigenlijk op alsof de werkstations de PDC gewoon niet meer kunnen vinden. En dat brengt me op de vraag: hoe gaat een werkstation eigenlijk op zoek naar de PDC? Is die procedure bekend?

Bedankt, enne...

Dat verklaart idd waarom het niet werkt. Probleem is dan nu dat: het DNS in beheer is bij onze ISP. En misschien dat we geen echte MS server hebben, maar Samba (een emulator). Heb je daar evt ook nog een oplssing voor?
Op welke naam zoekt het werkstation in DNS? En waar staat die, ongetwijfeld ergens in het registry?

Tja. Lezen blijft lastig. De benodigde informatie in de DNS staat precies uitgelegd in het door mij gelinkte document.

En tenzij je DC aan publiek internet hangt heeft je ISP niks van doen met DNS. Dit regel je normaal gesproken zelf voor je eigen netwerk. Gokje kijk eens op die Samba server. Staat ook vast DNS geïnstalleerd.

Sorry, het heeft even geduurd voor ik kon reageren, maar lezen is niet het probleem. Het probleem is dat in het gelinkte bericht:
1) allemaal schermpjes staan die ik niet te zien krijg. Als ik nslookup opstart (in een Dos box, hoe anders?) krijg ik gewoon een commandline interface, en dan moet ik een naam ingeven, en alle namen in dat document bevatten iets tussen < >, dat ik moet raden (en ik dacht het zal wel lan zijn, maar dat is het niet)
2) de namen in ping opgeven alleen oplevert dat de naam niet bekend is.

Ik werk dan op een W7 werkstation, en daar ben ik niet zo goed in thuis, dat zal duidelijk zijn. Maar ik weet dus nog steeds niet, welke naam ik zou moeten ingeven in ping of nslookup. Is er onder W7 iets dat die mooie schermpjes laat zien, en hoe roep ik dat aan?

Aanvulling: ik lees ergens dat Samba zijn eigen DNS installeert. Maar in de werkstations staat alleen de plaatselijke DNS (in ons geval 10.0.0.1) als DNS, met een externe als backup. Hoe zou ik (of een werkstation) een eigen DNs op een Samba-systeem moeten kunnen vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan