Hoe virtueel station verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Windows XP P2,4 1024 Ram

Ik heb bij Deze Computer nog een "DVD-station (F)" staan. Dat is een overblijfsel van het gebruik van een virtuele DVD.

Is deze te verwijderen?

Groet, Dick

Ik neem aan dat je het programma in zijn geheel hebt verwijderd?

Voor het niet hoeven gebruiken van de DVD bij het spelen van de Sims 2, hebben we dit virtuele station gebruikt. Door Daemon aangemaakt.

De Sims 2 hebben we verwijderd. Daemon is ook verwijderd. Maar het virtuele DVD-station staat nog bij Deze Computer.

Daarom nijn vraag: hoe is deze te verwijderen?

Groet, Dick

Oke, dus nu is het duidelijk dat je de software hebt verwijdert.
Kijk eens in apparaatbeheer, of hij daar ook tussen staat.
Zo ja, erop rechts klikken en kiezen voor installatie ongedaan maken.

Bedankt zo ver!

Ik moet gaan werken.

Zal later proberen uit te zoeken onder welke naam dit DVD-station in apparaat beheer staat.

Groet, Dick

Bij apparaatbeheer het betreffende DVD-station gevonden en installatie ongedaan gemaakt.

- Het betreffende DVD-station verdwijnt dan bij Apparaatbeheer.

- Bij Deze Computer is het F-station ook netjes verdwenen.

Zag er hoopvol uit.

Maar....

Na herstart PC wordt er door XP helaas "nieuwe hardware gevonden".

Bij Apparaatbeheer staat het DVD-apparaat er weer (nu met een kruisje dan). En bij Deze Computer staat helaas de virtuele DVD-speler ook weer.

Moeten we ergens anders ook nog iets doen?

Groet weer, Dick

Installeer DeamonTools opnieuw, dan als deze geladen is kun je die virtuele cd/dvd station unmounten, dan weer deïnstalleren, dan wordt ook die spdt driver gedeïnstalleerd en uit het register gehaald.

Hij staat nu nog steeds gemount, vandaar dat hij erin blijft en ook de driver ervoor.

Daemon Tools opnieuw geinstalleerd, tegenwoordig versie 410 - x86. Geeft helaas daana dan een foutmelding "virtual SCSI driver not detected". Dat laatste lijkt (even gegoogled) een probleem op zich.

Daemon Tools daarom weer gedeinstalleerd (ik kon het programma door de foutmelding niet openen en er verscheen ook geen icoontje in de taakbalk). Met CCleaner het register hierna opgeschoond.

En... na herstart PC géén melding meer van "nieuwe hardware gevonden". Bij Deze Computer is het betreffende DVD-station er ook niet meer en bij Apparaatbeheer is deze ook weg.

Het probleem lijkt nu dus toch opgelost! Helemaal begrijpen doe ik het niet... Maar de oplossing telt! Bedankt voor de hulp!

Bij Deze Computer ontbreekt nu het F-station (wat de bedoeling was). Tussen E en G is een lege plek. Blijft dit zo? " Schuiven" de letters nog op?

Groet, Dick

De schijfletters kan je naar hartelust aanpassen in schijfbeheer.
Rechtsklik op "Deze Computer">Beheren>schijfbeheer.

Klik nu rechts op een schijf, en kies voor stationsletter en paden veranderen.

De afgelopen jaren heb ik al heel wat geleerd op Helpmij. En bij al mijn PC-problemen ben ik op Helmij altijd weer uit de brand geholpen.

Dit laatste over Schijfbeheer en de toegangspaden is ook fijn om te weten! Bedankt Patrick dus ook :thumb:

Groet, Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan