Hoe vista er op krijgen na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Goedenmiddag:)

Ik heb een probleem zoals jullie weten met mijn laptop:confused:
Heb al een heleboel geprobeerd en de asus helpdesk weet ook niet waar het aan ligt....
Nu dacht ik de hdd te formatteren en dan vista er op nieuw op te zetten. Maar er is een probleem. De OEM versie stond al geinstalleerd bij de aankoop van de laptop er is alleen een recovery cd meegeleverd. Kan ik nu hem niet opnieuw installeren of kan dat wel met die cd. Of moet ik een vista installatie dvd/cd bij een vriend lenen en de code die achter op mijn laptop staat weer gebruiken om te installeren en dan vista weer te activeren door te bellen?

Makkelijkste lijkt me die dvd te lenen en uw code te gebruiken, dat zou vlekkeloos moeten verlopen.

Waarom gebruik je de recovery niet dan?

Gaat alles weer terug naar fabrieks instellingen en je bant klaar en ook geen gedonder meet drivers en dergelijke.

ik zou hem ook het liefst gebruiken, maar aangezien mijn laptop geen cd/dvd meer boot:( , zie ik dit als de enige oplossing.

lijkt mij het verstandigst om de recover cd's te gebruiken hoor en wel in je bios opstart volgorde goed zetten

Waarom boot je laptop niet van de dvd speler.
Heb je al in de bios gekeken of daar wel staat first boot device cdrom.

Ja de volgorde is Cd drive, usb, en dan de hdd. En die clean install functie die de dezelfde functie heeft als die recovery cd heeft die werkt ook niet:confused:.

je doet de recovery cd er in dan laptop uit.
even wachten en dan de laptop weer aanzetten.
dan zou je cd moeten opstarten.

automatisch?
ik ga het zo nog een keer proberen( je weet maar nooit) .
Maar is het ook mogelijk om de hdd er uit te halen (de garantie is toch al verlopen) en dan iets met die recovery cd te doen?

nee die cd zal er toch in moeten blijven in verband met de recovery cd.....anders gaat het helemaal niet werken.

/DETCHTAL/MININT/REDIRECT RDIMAGEOFFSET =8129 RDIMAGELENGTH =3161088 RDPPATCH =multi(0)disk(0)rddisk(0)partition(1)\source\boot.wim

kan ik hier wat mee, aangezien dat \source\boot.wim ook op die recovery cd staat

Heb de laptop naar asus laten brengen en hopen dat die hem wel kan repareren dus ik zet de vraag op opgelost

Goed geholpen daar?
Hebben tot zover ik weet een hele goede service.

Jahoor ik ben goed geholpen, de helpdesk wist het probleem niet dus ik moest zo'n formulier invullen de volgende dag belt TNT en 3 uur later was mijn laptop opgehaald, nu kijken of het ze lukt( heb het volste vertrouwen)

Hou me even op de hoogte.
Ben zelf erg gek op Asus en de service schijnt ( samen met Medion) tot één van de beste te zijn.

is goed en hopelijk komt hij voor dat ik op vakantie ga. Gelukkig zijn dan mijn opa&oma hier in huis:)

Hij is vandaag opgestuurd:D, dan is hij morgen binnen:love:

heb hem vannochtend binnen gekregen en hij doet het weer. Ik geef straks wel een lijstje wat er allemaal aan gedaan is:) Maar ben dus echt positief over asus en het is netjes binnen een week gebeurt:D

Ja, ik dacht het wel.

Fijne service hoor en supersnel mag ik wel zeggen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan