• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe voeg je een knop toe voor een tablad bij te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

chakar

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Hallo,
Hoe voeg je een knop toe voor een tablad bij te maken met dezelfde inhoud en layout als het vorige tablad

Die is er al standaard ingebakken met een rechtermuisklik op een tab van een werkblad.

dat weet ik maar ik maak geregeld vorderingsstaten op en het zou makkelijker als ik een knop heb. ook voor de mensen excell niet zo goed kennen.
De uitdaging is dat het voor mij interessant zou zijn moest te samen met het drukken op de knop een nieuw tablad gevormd wordt en de getalen in de kolom bv totaal hoeveelheden terechtkomen in de kolom vorige hoeveelheden van het volgende tablad.
Nu doe ik dit inderdaad met kopie van een tablad te nemen, nadien de kolom totale hoevelheden ook te kopieeren en te plakken in de kolom vorige hoeveelheden met de keuze waarde plakken. zeer omslachtig dus.

zet dit onder je knop

Code:
ActiveSheet.Copy After:=Sheets(Sheets.Count)

Duidelijke uitleg:confused:
de getalen in de kolom bv totaal hoeveelheden terechtkomen in de kolom vorige hoeveelheden
met dezelfde inhoud en layout als het vorige tablad
Lid van 2009 en nog niet weten dat een vb bestandje gewenst is.:mad:
Misschien een goed voornemen voor het nieuwe jaar, een voorbeeld bestandje bijvoegen?

het is complexer als dit. gewoon op de plus klikken is niet de oplossing.
Je zegt plaatst de teks onder je knop, hoe ?

Even zoeken op google hoe je code aan een knop kan toevoegen? Of plaats het document even.

Daar is dit forum voor bestemd.

Rechtermuisknop op de knop en kiezen voor macro toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan