• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe volledige velden importereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

feuggelen

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2017
Ik heb een lisjt in blad 2 ( lijst met transistor gegevens soort , Ib , Ic ect ..... )
In blad a heb ik een keuze met gegevens validatie van het soort transistor ( BC547a , BC547b ........... )
Ik zou de gevens van desbetreffende transistor uit bald b naar blad a willen overbrengen door middel van de keuze van het soort transistor op blad a .
Kan iemand mij helpen ?

Plaats een voorbeeld document zodat niemand dat soort gegevens hoeft te gaan verzinnen.

Ik heb gemerkt op het forum dat over het algemeen een voorbeeldbestand zeer gewaardeerd wordt.
Het voordeel is dat de helpers niet zelf data hoeven te verzinnen.
Dus het is natuurlijk prachtig zoals gast0660 dingen in elkaar draait, maar motiveert sommige leden niet
om direkt een voorbeeldbestand er aan toe te voegen.

ik bedoel het niet kwaad, dus voel je absoluut niet aangevallen gast0660.
Gewoon een neutrale constatering van mijn kant.

Groetjes, Peenvogel.

voorbeeld bijlage

Hier dan een voorbeeld .
Als ik in het rode vak een item selecteer , moeten de desbetreffende gegevens van het item in de desbetreffende vakken geimporteerd worden .
Op deze manier kan ik met een database van transistoren , verschillende berekeningen uitvoeren .

Bekijk bijlage test.xlsx

Je pulldown werkt hier niet omdat je er een extern document voor gebruikt. Maar wat je wilt kan simpel met verticaal zoeken worden gedaan.

Hé , Dotchjack ,
Dat voorbeeld werkt inderdaad voor mij . Ik had wat anders in gedachten , maar dit is OK. Is daar een limiet voor de lijst of kan deze gewoon erg lang zijn ?

Hé dotchjack ,
Nog een vraagje : " hoe kan ik een kolom bijplaatsen in " gegevens "?
Berekeningen . Een eenvoudig prg waarmee ik transistors en Fet instellingen , polarisaties en versterking kan berekenen ( verschillende klasses enz ) zonder telkens weer opnieuw dezelfde handelingen te moeten uitvoeren . Gewoon voor de fun .

Marco

Hoi Marco,
Het gedefinieerd naambereik gegevens heeft betrekking op Blad B. In Blad B een kolom bijvoegen. De range van gegevens wordt automatisch aangepast.

nieuwe bijlage

Goedemorgen ,

Ik dacht wel dat het zoiets was en heb dat dan ook toegepast maar de gegevens van deze nieuwe kolom kolom verschijnen niet op het blad " A " Bekijk bijlage transistor werkblad.xlsb.

Nu speel ik al jaren met excel (versie 2000 ) maar de versie 2010 stelt mij voor uitdagingen . 'k Zal zeker te oud geworden zijn (lol)

Marco

nieuwe bijlage

Bekijk bijlage transistor werkblad.xlsb

Oeps , dit is het correcte blad - vorige had een fout

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN([@Trans];gegevens;9;0);"") - dit heb ik in vak J7 ingevoerd . Het zal wel niet juist zijn want excel reageert er niet op.
Ik wou eerst één kolom bijvoegen ( probeersel ) om dat een aantal anderen in te voegen .
Sorry voor de overlast .

Het is wel correct, je kolom I staat niet in de tabel. Filter eraf halen en op het kleine blauwe driehoekje in H25 gaan staan, als je een dubbel pijltje ziet doortrekken naar rechts, zodanig dat de kolom I ook in uw tabel zit.

Formidal simpel om nooit meer te vergeten .
Met dank en een prettige zondag .
Ik ben nu wel even zout ermee

Marco , France

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan