Hoe voorkom ik dat urls te zien zijn in werkbalk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Het probleem:
Als men de links op mijn website wil aanklikken, is de url van zo'n link te zien op de werkbalk.

Hoe voorkom ik dat? Ik werk met Frontpage 2000 en mijn website is in frames gebouwd.

Wie kan mij hiermee helpen?
Mol.
 
Plaats dit in je script:

// hide link in statusbar

<script>

function hidestatus(){
window.status=''
return true
}

if (document.layers)
document.captureEvents(Event.MOUSEOVER | Event.MOUSEOUT)

document.onmouseover=hidestatus
document.onmouseout=hidestatus
</script>
 
Aan Testje:

Urls zijn in de werkbalk niet meer te zien, mooi, bedankt,
Mol.
 
Aan Testje;

Eigenlijk heb ik te vroeg gejuichd, want als je de muis op een link zet en 1x aanklikt en ingedrukt houdt, is de url te zien op de werkbalk, of ligt dat nu aan mijn XP-systeem?

Is daar nog wat aan te doen?

Mol.
 
Ik heb het net even geprobeerd, hij gaf 1 keer de url weer na een muisklik, daarna niet meer.

Staat je site al on-line?
Dan wil ik wel even kijken.
 
Effe geheel wat anders: waarom zou je zoiets willen? Die links zijn tenslotte niet geheim.
 
Aan Testje:

De knop of hyperlink op de site 1x aanklikken en de muisknop (links) ingedrukt houden, dan staat de url net zo lang in de werkbalk als de muisknop ingedrukt blijft.
http://home.wxs.nl/~graspol


Aan Headout:

Nee allerbeste Headout, die links zijn niet geheim, maar de maker van het scriptje dat ik van Testje kreeg had toch een reden.
Mijn reden is:

Kijk als je in de bron gaat zoeken, is de url natuurlijk makkelijk te vinden, je moet er dan een omweg voor nemen, dat wordt niet echt gauw gedaan.
Als de url direct op de werkbalk wordt getoond, is het voor de bezoeker makkelijker om rechtstreeks naar een bepaalde, voor die bezoeker, interressante page te surfen, het adres wordt dan even gebookmarked of opgeschreven voor de volgende keer.
Als dat nou bij een website in frames gebeurt, komt de bezoeker in een volledige beeldvullende page terecht, zonder navigatiebuttons.

Maar misschien heb jij ook nog een oplossing?

Bye bye, Mol.
 
Aan Teacher:

Ik ga hier even op studeren, het is in ieder geval to the point, bedankt,
Mol.

P.S. We gaan een paar weekjes weg, ik sluit daarom deze vraag even af.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan