Hoe voorkom je wachtwoord op account?

Status
Niet open voor verdere reacties.

witt127

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2012
Ik lees van alles over hoe je iets kunt beveiligen, of wanneer je een wachtwoord bent vergeten.
Maar wat ik eigenlijk wil weten is of het mogenlijk is dat er geen wachtwoord op de account gezet kan worden?

Ik wil ten allertijden op de pc kunnen zonder dat mijn kids een wachtwoord er op zetten.

Ik wil ten allertijden op de pc kunnen zonder dat mijn kids een wachtwoord er op zetten.
Als je dit wilt, heb je een wachtwoord nodig... Of wil je dat iedereen op de computer kan werken & er geen wachtwoord op kan zetten?

juist dat laatste, dat er geen wachtwoord op kan. is dit mogenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak 1 administratoraccount aan op de desbetreffende pc (beveilig dat met een sterk wachtwoord), zorg dat de andere gebruikers geen administratorrechten hebben.
Je kunt opgeslagen wachtwoorden beheren via de cmd>control userpasswords2>geavanceerd>wachtwoordbeheer
Ter ondersteuning (Eng).
Nog een (NL)
Gebruikersaccountbeheer (NL)
Bij geavanceerd gebruikersbeheer (lusrmgr) kun je instellen dat het wachtwoord van een bepaalde groep users niet gewijzigd kan worden! Dit is wss voor jou de meest interessante oplossing.
Je stelt voor hun een wachtwoord in dat ze niet meer zelf kunnen wijzigen.

Laatst bewerkt:
hoezo geef je ze geen eigen gebruikersaccount (configuratiescherm -> gebruikers), maak hun account een gebruiker met beperkte rechten (wijst zich vanzelf tijdens het maken van het account) en stel voor je eigen account een wachtwoord in. kunnen zij lekker aanknoeien, maar niet bij jouw bestanden en maakt het ook niks uit als ze een wachtwoord instellen voor hun eigen account (jij kan deze dan altijd weghalen als administrator).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan