hoe voorraad beheren en met wat exel access??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy9006

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
voorrraad beheren en alles kunnen herleiden.
hallo,

ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld alleen zal proberen nu iets duidelijker te zijn en een voorbeeldje bij voegen.

ik heb hier een voorraad onderdelen, met ieder een eigen nummer. deze onderdelen passen op motoren/pompen. sommige onderdelen passen op meerdere motoren/pompen. omdat er maar van sommige onderdelen 1 op voorraad is kunnen deze niet op motor/pomp nummer gesorteerd worden in de stellingen.

dus ik probeer al een paar uur een manier te vinden om dit in excel te fixen zonder resultaat.

stel ik heb pomp nr A4TS. dan zoek ik deze op in de lijst in excel en selecteer ik deze en dan krijg ik een lijst met de onderdelen die wij hebben liggen voor dit type pomp en in welke stelling(stelling a,b, etc etc..) deze onderelen liggen en het aantal van deze onderdelen met omschrijving en bijzonderheden.

maar nu wil ik ook op onderdeel nr kunnen zoeken zodat ik kan zien op welke pompen deze gebruikt kunnen worden en wat de beschrijving ervan is. dus van beide kanten af wil ik kunnen zien wat we hebben liggen waar het voor gebruikt kan worden.

dus dan zou ik een lijst moeten hebben met apart de pompen en apart de onderdeel nummers met beschrijving, locatie en dergelijke. en deze moeten dan met elkaar verbonden zijn. en als ik dan wat verander bij de pompen of onderdelen dat dit dat mee veranderd in de rest van het bestand. dus als ik bijvoorbeeld een onderdeel toevoeg bij pomp/motoren dat deze dan automatisch in de lijst onderdelen komt en dit nr ook maar 1 x kan voorkomen.

ik weet wel hoe ik het ongeveer zou willen hebben alleen kom er zelf niet uit om het ook zelf te maken..

we werken nu op deze manier http://excel.office.live.com/x/Excel...raad+A4V125DA1 waardoor we voor iedere pomp 1 bestand hebben wat resulteert in honderden bestanden.. kan veel eenvoudiger liujkt mij?

hoop dat jullie mij kunnen helpen zo! om een lang verhaal kort te maken..haha

helaas de link werkt niet
maar als ik nu al een opmerking mag maken. hebben de pomp en de daarbij behorende onderdelen een overeenkomstig nr ?
Ik neem aan dat je een lijst met pompen en onderdelen zelf in excel intypt endus zou je een registratie nummer moeten bijvoegen mocht dat er nog niet bij zitten zodat je daarop kunt zoeken

nee de pompen in het geheel hebben een type nummer. de onderdelen op zichzelf van de pomp hebben ook weer een eigen totaal ander nummer. vandaar dat sommige onderdelen weer op een andere/meerdere pompen kunnen. ik kan wel via het onderdeel nummer zoeken bij welke pomp deze hoort. alleen zoek dus een handig systeem om per onderdeel deze aan de pompen te linken zodat ik de onderdelen niet op nr hoef te sorteren of op pomp nummer. dusonderdeel R 90915326 kan gebruikt worden op pompen: tsw4a, 4avb37jn, etc etc..door het zo te doen zoek ik op pomp nummer. kijk wat ik er van heb liggen en zie zo als ik dat onderdeel heb of het in stelling a b of c ligt.

hoe voorraad beheren en met wat exel access

beste Randy

ben je al wat verder met:hoe voorraad beheren en met wat excel access
je kunt dit doen door in acces met een zogenaamde veel op veel relatie te werken
je kunt dan zoals je vraagt zien welk onderdelen er per pomp op voorraad liggen en waar
en per onderdeel kun je zien op welk pompen deze gebruikt kunnen worden
ook zoek naar pomp of onderdeel is dan heel eenvoudig

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan