Hoe W10 updates verlengen zonder MS account en wachtwoord.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Mij dochter heeft een laptop Thinkpad X250 met W10. Die laptop is ooit tweedehands gekocht. Om de updates te verlengen heeft ze een Microsoft account en het wachtwoord nodig. Die zijn beide onbekend. Bij het openklappen van de laptop staat als wachtwoord op het scherm 'admin' waar ze op klikt om de laptop te activeren. In die staat is de laptop dus aangeschaft en er is nooit iets aan gewijzigd. Wat kan er gedaan worden om toch dit jaar nog updates te krijgen.

Installeer Windows 10 LTSC, dan heb je ondersteuning tot 13 januari 2032:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Die admin is geen Microsoft account en gaat je dus niet helpen bij updates. Die zul je toch echt moeten aanschaffen of updaten naar Windows 11.

Schone installatie uitvoeren een door Rufus gemaakte USB stick met Windows 11.

Dat was mij ook duidelijk en ik was op zoek naar een oplossing, want W11 kan niet op de X250. Wellicht is die LTSC versie van W10 dan de enige oplossing. Als daar dezelfde basis activiteiten mee kunnen is dat prima lijkt me.

want W11 kan niet op de X250
Met de Rufus tip van RogerS heb je goede kans dat Windows 11 er wel op geïnstalleerd kan worden.

De ThinkPad X250 wordt officieel niet ondersteund door Windows 11 omdat de 5e generatie Intel-processor niet voldoet aan de eisen van Microsoft. Veel gebruikers installeren het echter via omwegen (CPU/TPM-bypass), hoewel de prestaties traag kunnen zijn zonder upgrades zoals een SSD en 8 GB of meer RAM.
Op internet staat dat er mensen zijn die het geïnstalleerd hebben en dat het prima werkt.

Windows 11 on x250 reddit.

Leesvoer.

Laatst bewerkt:
Ik heb tot nu toe alle pc's vanaf de 5e generatie kunnen updaten naar Windows 11. 3e en 4e generatie zou technisch ook nog wel lukken, maar die pc's zijn dermate oud dat het tijd was deze te vervangen.

Windows 11 is iets zwaarder dan Windows 10, maar valt in het dagelijks gebruik reuze mee.

Terug
Bovenaan Onderaan