hoe warm mag hdo worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rembem33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo, sinds een aantal dagen was mijn ventilator om de haverklap flink aan het blazen voor langere tijd dus heb ik op het forum gezocht wat het probleem kon zijn en ook heb ik speedfan 4.38 gedownload. Dit programma met een vlammetje aan dat HDO 66 graden was, ik heb de computer opengemaakt, ventilator schoongemaakt, die zat behoorlijk onder het stof.
Nu is hij weer mooi stil alleen blijft de HDO temperatuur 66 graden, ik neem aan dat dit te hoog is omdat er een vlammetje naast staat dus wat is het probleem en wat moet ik doen?

HD0 is Hardeschijf 0. Volgens Speedfan is je hardeschijf erg warm. Klopt dat, kun je deze niet meer aanraken. 66 graden hou jij met je vingers niet meer vast.

Als mijn hdd rond de 60 graden komt ga ik me zorgen maken en kijk ik direct naar de oorzaak.

Hallo, sinds een aantal dagen was mijn ventilator om de haverklap flink aan het blazen voor langere tijd dus heb ik op het forum gezocht wat het probleem kon zijn en ook heb ik speedfan 4.38 gedownload. Dit programma met een vlammetje aan dat HDO 66 graden was, ik heb de computer opengemaakt, ventilator schoongemaakt, die zat behoorlijk onder het stof.
Nu is hij weer mooi stil alleen blijft de HDO temperatuur 66 graden, ik neem aan dat dit te hoog is omdat er een vlammetje naast staat dus wat is het probleem en wat moet ik doen?

speedfan is erg onbetrouwbaar (tenminste bij mij).

hij geeft de meest vreemde temperaturen aan, volgens speedfan was een bepaald deel van m'n mobo 105 graden, nou ik zag nog geen rook uit m'n pc komen hoor :D

en m'n cpu was volgens speedfan -60 graden LOL

misschien dat t wel aan mijn computer ligt, weet ook niet.
maar ik gebruik dat programma iig niet meer.

ik gebruik nu PCProbeII van asus (heb een asus mobo) en GPU-Z voor m'n videokaart.
en die doen het wel goed.

groeten ruud

Herstart de pc eens en ga naar je Bios.
Soms kun je daar ook temperatuur info vinden.
Wat zeggen die?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan