Hoe weet ik of ik wifi kan op mijn pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Beste Mensen,

Ik heb anderhalf jaar terug een gloednieuwe pc gekocht. Nu heb ik sindskort een wireless router. Maar ik kan op mijn pc nergens vinden of ik hem met wifi kan verbinden. Hij is nu via draad verbonden, maar ik wil ondertussen zoeken of ik hem met wifi kan aansluiten. want de router zend uit. Mijn ps3 kan hem zien (alleen krijgt NAT type 3) zie ander vraag bij routers.

Maar nu wil ik weten of ik wel wifi kan hebben op mijn pc. Ik dacht het altijd wel, maar nu weet ik het niet. Hoe kom ik erachter.

Gr.
Daan

Zit er een antenne (achter) op je pc? Of steekt er aan de achterzijde van je pc zo'n goudkleurige connector uit? Dan heb je een draadloze netwerkkaart in je pc zitten.

Ik neem aan dat als je een usb kaart had je deze wel zou herkennen.

Nee er zit geen antenne op en ook geen goudkleurig ding. Alleen een ethernet aansluiting.

Dus ik neem aan dat ik geen wifi kan krijgen op deze pc.

gr.
Daan

Dani538: Natuurlijk kan dat wel, maar in jouw geval pas zodra je eerst een draadloze netwerkkaart aanschaft en die aansluit/inbouwt op je computer. Natuurlijk zul je dan ook de bijbehorende (driver-)software moeten installeren.

Tijs.

Je hebt gelijk, dat begrijp ik. Maar ik vroeg me eerder af hoe ik kon zien of ik wel of geen wireless kon of niet. Maar nu weet ik dat ik een wireless kaart moet hebben. Maar ik internet wel gewoon lekker verder via de kabel.

gr.
Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan