Hoe weet ik of mijn computer de videokaart aan kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Heej,

ik heb net Assasins Creed gekocht, maar mijn videokaartgeheugen is te klein(128 mb) daarom wil ik een nieuwe kaart aanschaffen, maar ik heb gehoord van mijn vader dat je computer niet elke videokaart aan kan. daarom wil ik jullie hulp vragen om te weten welke videokaart ik het beste kan kopen

Requirements voor AC:

:confused:Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
-RAM: 2 GB
:(Video Card: 256 MB DirectX 10.0-compliant video card or DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 3.0 or higher
-Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card
-HDD Space: 12GB
-DirectX Version: DirectX 10.0

PS waar een streepje bij staat heb ik, en Videokaart heb ik niet en Processor weet ik niet zeker

PLZ HELP ME!!

WELKOM OP HELPMIJ

van belang voor ons is te weten wat voor pc je nu hebt
met name het moederbord weet je dat toevallig?of heb je een zogenaamde merk pc?(bijv dell medion)vermeld dan ff merk en type nr.
welke en hoeveel wattage voeding er in je kast zit

en je budget?

Laatst bewerkt:
nou ik heb met de PC wizard gekeken en ik kan eigenlijk niet mijn merk vinden want het is volgens mij alweer een beetje een oude computer en op de kast zelf staat ook niks van een merk

en mijn moederbord is trouwens AOpen (1244) ik weet niet of je dat bedoelde

Dit is mijn Videokaart

Model : Radeon 9600 (RV350)
Manufacturer : PC Partner Ltd
Bus Type : AGP
Manufacturer : ATI Technologies Inc.
Total Memory : 128 MB
Texture Memory : 176 MB
Processor : RADEON 9600 SE AGP (0x4151)
Converter : Internal DAC(400MHz)
Refresh Rate (min/max) : 56/75 Hz

dan vermeld hier maar eens wat pcwizzard aangeeft

ah al gedaan zie ik.

uuh een agp slot dus.
kun je zien wat voor processor je hebt?ik denk een pentium

enne voor de voeding zul je even je kast los moeten maken en op stikker kijken op je voeding.
en je budget?

Laatst bewerkt:
Processor:
Type : Intel Pentium 4
Internal Specification : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
Codename : Northwood
Revision : C1
Technology : 0.13µ
CPU ID : F.2.7
Brand ID : 9
Microcode : MU0F2737
Number of Core : 1

Is dit genoeg?

oh en dan budget wil ik graag onder de 80 euro tog wel houden en als ik in de kast ga kijken zal ik de computer zeker even uit moeten zetten hij staat namelijk in een kastje en anders kan ik tog de harde schijf beschadigen? en nog een klein vraagje ik zie net dat ik ook nog geen DirectX 10 heb maar 9 ten eerste:
maakt dat veel uit
en ten tweede: zo ja hoe kan ik hem upgraden?

Laatst bewerkt:
Minimale systeemeisen:

* Besturingssysteem: Windows XP / Vista
* Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D of AMD Athlon 64 X2 3800+
* RAM: 2 GB geheugen
* Videokaart: 256 MB DirectX 10.0 videokaart of DirectX 9.0 kaart met Shader Model 3.0 of hoger
* Geluidskaart: DirectX 9.0 of 10.0 geluidskaart (5.1 geluidskaart aanbevolen)
* Hard Drive ruimte 12 GB
* Ondersteunde videokaarten: ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 / 3000 series NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Aanbevolen systeemeisen:

* Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+
* RAM: 3 GB geheugen
* Videokaart: 512 MB Videogeheugen

uuhhh gaat al moeilijk worden.
je processor trekt het ook niet.

kijk eens op deze pagina wat het aan geeft.bij selct product kies je voor ac en dan klikkerderklik
er wordt gevraagd iets te installeren en dan ja drukken. rest gaat vanzelf
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

EDIT:nee je processor gaat het zeker niet redden.
ik zit er ook mee

Laatst bewerkt:
oh en dan budget wil ik graag onder de 80 euro tog wel houden en als ik in de kast ga kijken zal ik de computer zeker even uit moeten zetten hij staat namelijk in een kastje en anders kan ik tog de harde schijf beschadigen? en nog een klein vraagje ik zie net dat ik ook nog geen DirectX 10 heb maar 9 ten eerste:
maakt dat veel uit
en ten tweede: zo ja hoe kan ik hem upgraden?

kort gezegd:zonder upgrade van je processor en videokaart kun je deze game niet spelen.

wil je je processor ook upgraden moet je ook naar een ander moederbord.

helaas voor jou maar probeer hem terug te brengen naar de winkel want deze game kun je vergeten

CPU
Minimum: Dual core processor 2.6 GHz Intel® Pentium® D or AMD Athlon™ 64 X2 3800+

You Have: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We
Recommend' button to discover how you can.

System RAM
Minimum: 1 GB Windows Xp / 2 GB Windows Vista
You Have: 1023 MB PASS
Operating System
Minimum: Windows® XP/Windows Vista® (only)

You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600) PASS

Video Card
Minimum: 256 MB DirectX® 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (NVIDIA GeForce 6800+ / ATI Radeon X1600+)

You Have: RADEON 9600 SE Family (Microsoft Corporation) (RADEON 9600 SE AGP (0x4151)) FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.

Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 256 MB , You have - 128 MB

Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 2.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 2.0

ik mis dus videokaart en processor

ja.
en wil je een processor hebben die voldoet moet je ook een ander moederbord (en waarschijnlijk dan ook ander geheugen)

oftewel:verhoog je budget enorm en vernieuw alles of terug naar winkel en koop een andere game;)

helaas voor je:confused:

engezien je budget dus zou ik zeggen.breng hem terug.

wat wel met dat budget kan is een andere videokaart waarmee je wel wat meer games zou kunnen spelen.

daarmee denk ik aan een ati 1650pro of een 1950 pro
let wel dat is ook afhankelijk van je voeding .als die te laag is moet je die ook nog gaan aanpassen

350 watt voor de 1650 en 450 watt voor de 1950(is advies)
meestal doen ze het wel op 300/400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan