Hoe weet ik of mijn PC 64bit kan runnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanDW

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
^ wat de titel zegt eigenlijk, ik ga waarschijnlijk win7(64bit) op mijn(nu-Vista32bit) computer installeren maar ik zag op een forum dat niet elke computer 64bit kan runnen. Hoe kan ik dat controleren?
Alvast bedankt,
-Daan.

Ok.. bedankt. Ik dacht dat het aan de processor lag, namelijk.

Uiteraard moet de hardware 64-bits compatible zijn!!!
IK heb de test ( http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor ) even nog zelf uitgevoerd, maar je hebt gelijk.
Ik zie slechts de upgrade mogelijkheid, dus niet de test of 64-bits mogelijk is.
Pas in de details van de werkwijze voor Vista vind ik die gegevens onder •Klik in Windows Vista op Details weergeven en afdrukken.

Uw computer moet beschikken over een processor die geschikt is voor 64-bits om een 64-bits versie van Windows te kunnen uitvoeren.
Als u wilt nagaan of u een processor hebt die geschikt is voor 64-bits in Windows 7 of Windows Vista, gaat u als volgt te werk:

Zie: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
Hier wordt uitgelegd waar en hoe je het in Win7, Vista en XP kan vinden.

EN:

Voor het installeren van een 64-bits-versie van Windows 7 hebt u een CPU nodig waarop een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd. De voordelen van het gebruik van een 64-bits besturingssysteem zijn het duidelijkst wanneer u een grote hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer hebt geïnstalleerd, meestal 4 GB RAM of meer. Omdat een 64-bits besturingssysteem grote hoeveelheden geheugen efficiënter kan verwerken dan een 32-bits besturingssysteem, kan in dergelijke gevallen de reactietijd van een 64-bits systeem korter zijn wanneer verschillende programma's tegelijkertijd worden uitgevoerd en er regelmatig tussen deze programma's wordt geschakeld

Laatst bewerkt:
In de regel kun je stellen, als je PC (of laptop) over minder dan 4 Gb aan geheugen beschikt, je dan gewoon het bij de 32 bits varianten van je OS moet houden, aangezien de prestatie winst dan nihil is :)

Kom je op of boven de 4 Gb aan geheugen, dan is het weer raadzaam om een 64 bits OS te installeren, aangezien een 32 bits OS niet meer als 4 Gb aan geheugen kan adresseren :)

Suc6!

Kom je op of boven de 4 Gb aan geheugen
Dat is niet volledig waar denk ik want in mijn oc zit maar 2 gb en die runt ook 64bit
ik denk dat je processor meestal de boosdoener is :confused:
Ladyke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan