hoe weet ik of m'n netwerkkaart stuk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus, als je bij Apparaatbeheer - Netwerkadapters kijkt, zie je geen enkele adapter staan die met draadloos (WiFi) te maken kan hebben? Kun je wellicht een screenshot maken van het apparaatbeheer en hier plaatsen? (Fn toets + prtscrn, Paint openen, CTRL-V, opslaan)
 
Neej, ik heb helemaal niks mee gekregen. Ik vind dit zo raar. :(

Hoi,

Wat is het exacte type van je HP? (staat op de onderkant van je laptop ......)
En welke windowsversie staat erop, Vista of XP
 
Dus, als je bij Apparaatbeheer - Netwerkadapters kijkt, zie je geen enkele adapter staan die met draadloos (WiFi) te maken kan hebben? Kun je wellicht een screenshot maken van het apparaatbeheer en hier plaatsen? (Fn toets + prtscrn, Paint openen, CTRL-V, opslaan)

Ik zie wel 1 adapter staan maar dat is niet van Wireless. Ik ga het vanavond printscreen maken en dan plaats ik het hierzo. Dan is het veeel duidelijker.
 
Hoi,

Klik NERGENS om te downloaden .....

Eerder stelde ik de vraag te controleren of je de kaart per abuis hebt uitgeschakeld.
Je gaf ook aan dat het lampje oranje brandde in plaats van blauw ....
VLAK NAAST DAT LAMPJE ZIT EEN KNOPJE .......

Zie bijlage hieronder.
 

Bijlagen

  • scrndump.jpg
    scrndump.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
Hoi,

Klik NERGENS om te downloaden .....

Eerder stelde ik de vraag te controleren of je de kaart per abuis hebt uitgeschakeld.
Je gaf ook aan dat het lampje oranje brandde in plaats van blauw ....
VLAK NAAST DAT LAMPJE ZIT EEN KNOPJE .......

Zie bijlage hieronder.


Oh okey, ik zal niks downloaden. Ik ben gelukkig niet thuis ;)

Knopje? Oh moet ik thuis even kijken. Er zit wel zo’n schuifje (schakelaar) die ik naar links en rechts kan zetten. (links onder) Dat had ik gisteren ook al geprobeerd maar geen effect. Maar wat moet ik met dat knopje doen?
 
Oh okey, ik zal niks downloaden. Ik ben gelukkig niet thuis ;)

Knopje? Oh moet ik thuis even kijken. Er zit wel zo’n schuifje (schakelaar) die ik naar links en rechts kan zetten. (links onder) Dat had ik gisteren ook al geprobeerd maar geen effect. Maar wat moet ik met dat knopje doen?

Sorry Aliza, maar ik vind dit écht the limit.
Je krijgt n.b. een screendump waar EXACT op staat wat jij moet doen en wat het effect is ..... meld me af voor jou topic :mad:
 
Sorry Aliza, maar ik vind dit écht the limit.
Je krijgt n.b. een screendump waar EXACT op staat wat jij moet doen en wat het effect is ..... meld me af voor jou topic :mad:


ohw sorry, aangezien je je bericht had aangepast zag ik even niet, maar in ieder geval bedankt. Over die knopje waar over je had daar heb ik ook al paar keer op gedrukt gisteren maar toch kan ik geen verbinding krijgen.
 
Hmm, beetje vreemde reacties allemaal... :confused:

Anyway, ik ben benieuwd naar je screenshot van je apparaatbeheer en of het aan/uitschakelen van de schakelaar waar Teun het over had nog effect heeft of niet.
 
Ik hieronder paar shots gemaakt: ik hoop dat dit wel een beetje duidelijk is.




hppaviliongn8.jpg
 
Als jij geen geel vraagtekentje in het apparaat beheer hebt staan betreft het geen software/driver issue. Windows vind jou Kaart gewoon niet.
 
het gaat om een notebook en draadloos natuurlijk.

ik zie geen draadloze netwerken in de omgeving meer, dus dan is hij stuk? Hoe kan zoiets gebeuren dan? en wat moet ik nu doen om te herstellen?

Haha, tenzij er geen draadloze routers in de buurt zijn haha.
Je netwerkkaart kapot gebeurd niet zo snel eigenlijk bij een laptop. Je wilde een keer verbinden en het lukte toen niet? Sommige laptops hebben een switch voor het netwerk onderop of aan de zijkant. Heb jij die? Staat ie op on?
 
Lijkt me duidelijk, je kaart wordt gewoon niet gevonden, anders kon je m wel in het apparaatbeheer vinden. Helaas blijkt mijn eerdere post over defecte kaart óf een werkende kaart die niet goed vastzit op het moederbord toch correct te zijn.

Je gaf aan dat je laptop pas 1 jaar oud is, wellicht heb je nog garantie? Zo niet, dan zou ik eerst (laten) bekijken of de kaart niet goed vastzit. Anders heb je de optie een nieuwe kaart te laten plaatsen (relatief duur) of met een externe Wifi-kaart te gaan werken, bijv in de vorm van een USB-stick (relatief goedkoop).
 
Neej, ik heb geen garantie meer :confused:

Wat moet ik nu doen? ik maak me echt zorgen om dit? Volgens jullie is die netwerkkaart stuk :(:(
 
Haha, tenzij er geen draadloze routers in de buurt zijn haha.
Je netwerkkaart kapot gebeurd niet zo snel eigenlijk bij een laptop. Je wilde een keer verbinden en het lukte toen niet? Sommige laptops hebben een switch voor het netwerk onderop of aan de zijkant. Heb jij die? Staat ie op on?

Bedoel je zo'n schuifje? Hij brandt op oranje lichtje
 
Als je netwerkkaart niet gevonden wordt heb je ook niets aan je schuifje. Volgens mij moet hij normaal blauw of groen branden.

Wat ik al zei: als je iemand in je omgeving hebt die het aandurft om de laptop open te maken om te kijken of de kaart goed in het moederbord gestoken zit, doe dat dan eerst.

Verder heb je voor niet al te veel geld een externe netwerkadapter, ben je ook snel klaar: *klik*
 
Hoeveel kost die interne?
kan ik niet via hp.nl http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=1842155

dit downloaden de wirelss want dat ontbreekt bij mij?
 
Nee, uit je apparaatbeheer blijkt dat de kaart niet gevonden wordt. De laptop 'ziet' m niet meer, mogelijk omdat hij kapot is. Dan heb je aan nieuwe software ook niets, want software installeren voor een niet bestaand apparaat heeft geen zin.

Maar nogmaals, het kan ook aan een aansluiting in de laptop liggen. Wellicht heb je enkele tientallen euro's over om m alleen te laten onderzoeken door een computerwinkel; dat doen ze vaak wel. Als blijkt dat je een nieuwe kaart moet en dat vind je te duur, ben je alleen de onderzoekskosten kwijt, en die spreek je vantevoren af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan