Hoe weet ik welke USB poorten ik heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mea culpa

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo iedereen,
Graag zou ik weten welke USB poorten ik heb.
Volgens mij is het USB 2.0 maar full speed en geen high speed. Want ik heb een externe harddisk op de pc aangesloten en ik krijg de foutmelding "snel USB apparaat aangesloten op trage USB hub". (Wij hebben wel de disk niet op een hub aangesloten maar gewoon in een USB poort).
Het moederbord is "Asus X-series P4S533-X.
Groetjes,
mea culpa

heb je het boekje nog van je moederbord? daar zou het in moeten staan. als je deze niet meer hebt zou je het kunnen opzoeken op de site van de fabrikant.

Volgens de handleiding heeft het moederbord USB 2.0

Wellicht moet je deze nog wel inschakelen via het BIOS en/of de juiste drivers installeren.

Thanks!
De drivers zijn volgens mij goed, want ze hebben altijd goed gegaan onze usb poorten, of zouden we die drivers moeten installeren op 2.0?
Hoe moet je dat doen in je bios?
Bij wat staat dat precies?

Waar je e.e.a. kunt vinden in het BIOS staat in de handleiding, als je die niet hebt kun je deze downloaden bij Asus.

Ik heb in mijn bios gekeken en daar staat bij USB 2.0 function 'enabled'. Dat wil toch zeggen 'aan'?!
Zou het nu toch kunnen dat er iets verkeerd is ofdat er toch geen USB 2.0 inzit?:confused:

Als het er niet inzit kun je het ook niet 'enablen'.

Als de de standaarddrivers van Windows gebruikt zou het best kunnen dat ze niet op 2.0 werken. Windows XP ondersteunt wel USB2.0 maar pas vanaf SP1 (naar mijn beste weten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan