hoe weet ik welke videokaart beter is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cod4 visje

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
de titel zegt het al lijkt me:o

ik heb geen idee waar ik zoiets kan zien of vinden:o

en google... werkt niet echt he...:confused:

ik weet ook niet waar ik kan zien wat voor videokaart in me pc zit....
(dell dimension 5000)

ik zou dit graag zsm willen weten want ik moet even kijken of mijn pctje call of duty 4 wel aan kan...
en die komt 9 november al uit...
(wil hem graag bestellen zodat ie er de 8e al is)

:p

Om te weten welke videokaart je nu hebt: Start -> run -> 'dxdiag' intypen, en onder het tabblad Beeld/display staat je videokaart. (Geforce / Radeon)

Hoe je kan zien of een videokaart goed is...
Dat kan je snel zien aan het type van de videokaart (Geforce 8600, 8800..hoe hoger het getal hoe beter)
En als je precies wilt weten welke beter is dan de andere, dan moet je kijken naar:

Chipset type (8600, 8800)
snelheid van de chip (Mhz)
snelheid van het geheugen (Mhz)
Aantal MB geheugen (256, 512 MB bijv.)

Wat onder andere belangrijk is bij een videokaart welke aansluiting 'hij' heeft. PCI-E of AGP.

Om te kijken of je systeem Call of duty 4 kan runnen, moet je even op google zoeken naar de requirements voor het spel. Komen ze overeen of zijn die van jou beter, dan moet het lukken ;)

Laatst bewerkt:
ok!

ik heb een radeon x300 videokaart...

hoe kan ik nu weten of dat goed is??

dit is de minimale eis voor call of duty 4:
Video kaart: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 of beter of ATI(R) Radeon(R) 9800Pro of beter dan dat.

en dit is aanbevolen:
Video kaart: 3.0 Shader Support aanbevolen. Nvidia Geforce 7800 of beter of ATI Radeon X1800 of beter.

:(ik heb geen idee hoe ik nu zie welke beter is:eek:

dat snapte ik ook wel...
maar hoe kun je nu zien welke beter is dan de andere:confused:

Zoals je in mijn post kon zien... Hoe hoger al de dingen die ik noemde, hoe beter de kaart.

Als je die bepaalde informatie zoekt, gewoon de naam van de kaart in google in tikken, en dan krijg je meestal wel sites waar dat op staat.

Laatst bewerkt:
Anders zoek je een paar kaarten plaats ze hier en helpen wij je verder :thumb:

oja...
had die over t hoofd gezien:p

tnx he....

:thumb::thumb::thumb:
:thumb:;):thumb:

ASUSTEK COMPUTER
ASUS EN7300GT TOP/HTD - Grafische adapter - GF 7300 GT - PCI Express - 128 MB GDDR3 - Digitale Visuele Interface (DVI) - HDTV-uit
Gebruikelijke verzending in + 3 weken
Onderdeel fabrikant 90-C1CI2F-GUAYZ
Dell-onderdeel A0969958
€ 48,38

----------

ASUSTEK COMPUTER
ASUS EN7300GE/HTD - Grafische adapter - GF 7300 LE TC dat 512 MB ondersteunt - PCI Express - 256 MB DDR II - Digitale Visuele Interface (DVI) - HDTV-uit - detailhandel
Onderdeel fabrikant 90-C1CIF0-HUAYZ
Dell-onderdeel A0969975
€ 48,38

----------

XFX
XFX GeForce 7300LE - Grafische adapter - GF 7300 LE - PCI Express x16 - 64 MB DDR - Digitale Visuele Interface (DVI)
Onderdeel fabrikant PVT72PJAMG
Dell-onderdeel A0969886 ASUSTEK COMPUTER
€ 40,66

----------

zoiets??
en welke is dan het beste?

- ik wil niet teveel geld uitgeven... 50 euro (exclusief verz. kosten) vind ik wel goed -
is er misschien een betere voor me?
:eek:

Echt veel beter kan je niet krijgen met 50 euro, en CoD4 gaat zeker niet goed lukken met een 7300..:confused:
(Stel je besluit voor 1 van die 3 te gaan, neem dan de middelste! )

Misschien even kijken op marktplaats, richting 7600.. (of ze ze daar voor 50 euro werkend verkopen betwijfel ik wel)?

Je zult toch iets meer geld er voor over moeten hebben om cod4 redelijk te kunnen spelen..

Even sparen;)

Video kaart: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 of beter

:shocked:

dat is dus de minimum....
zal aan mij liggen maar van hoe ik het zie is de 7300 beter toch...??

Mja hoe hoger het getal, geldt eigenlijk alleen per serie (6 series, 7 series, 8 series)

de 7 serie heeft een aantal voordelen ten opzichte van de 6 serie, maar de 7300 is te langzaam (chip snelheid, geheugen snelheid) voor cod4.

De snelheid van een videokaart hangt namelijk van NOG meer dingen af, zoals het aantal pixel pipelines, aantal transistors, etc...(dat wordt allemaal te ingewikkeld :p) dat wordt per serie steeds meer.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb zelf een 7300 kaart gehad, en is prima voor office/msn/internet..maar voor games moet je het echt hogerop zoeken!

zou je me dan een zo goedkoop mogelijke videokaart kunnen zeggen?

Video kaart: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 of beter of ATI(R) Radeon(R) 9800Pro of beter dan dat.

dit hierboven is dus het minimum...

en wat word dan het prijskaartje?

Zou je even je Moederbord type kunnen plaatsen? (kan je met PC-wizard of everest bekijken, of even de kast open doen -> naam staat meestal op moederbord zelf)

Dat is het type van je behuizing :D

Download even PC-Wizard (post van mrmusic voor link), en kijk dan even bij het systeemoverzicht voor je moederbord.

dell inc. (0W5363)

ik neem aan dat "mainboard" moederbord is....
want bij mij is die int engels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan