Hoe weet ik welke voeding ik moet hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik heb kort geleden een video kaart gekregen van een vriend van mij,
echter vraagt deze video kaart meer watt dan dat mijn voeding geeft.
en dus wil ik een andere voeding erin zetten.
Maar ja goed, ik heb dit nog nooit gedaan..
mijn vraag is dus waar moet ik opletten zodat ik zeker weet dat de nieuw voeding compatibel is met mijn kast..

Alleen merk en wattage, zijn allemaal ATX en compatible.
Lees nergens iets over welke hardware het gaat en welk merk en wattage er nu in zit.

ik zal es kijken straks.. zie alleen niet waarom dat relevant is nu

Waarom het relevant is?
Je geeft zelf al aan dat 'deze' videokaart meer watt nodig heeft dan een andere.
Dan is het handig dat we weten wat voor videokaart je wilt gebruiken en welke voeding je nu hebt...
Dus of je kaart 50 watt of 350 watt wilt, en of die dat via het moederbord ophaalt of via kabels in de kaart zelf...
En daarbij hoort dus ook welk formaat (ATX/ITX, onbekend formaat) voeding het gaat.
ATX voedingen zijn makkelijk te vervangen en bij iedere ICT winkel te koop.

Laatst bewerkt:
Tja, een vraag stellen en dan ervan uitgaan dat verdere vragen erover niet relevant zijn, je zou je eens in de helpers kunnen verplaatsen maar dat schijnt ook niet relevant te zijn.:cool:

Van dit gedeelte heb ik niet zoveel verstand dus heb ik maar even een foto geschoten ervan.

foto van mijn voeding: KLIK

de video kaart die ik nu heb: KLIK

hoop dat dit voldoen info is :(

vriend van mij zei tegen mij dat deze voeding het net red... maar hij raadde mij aan om een voeding te kopen met meer watt...
met die vriend heb ik nu geen contact meer mee... dus ik moet het zelf oplossen..
hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Laatst bewerkt:
Tja, een vraag stellen en dan ervan uitgaan dat verdere vragen erover niet relevant zijn, je zou je eens in de helpers kunnen verplaatsen maar dat schijnt ook niet relevant te zijn.:cool:

ja je hebt gelijk, ben gelijk aan het werk gegaan zie reactie hierboven :)

Zou gewoon moeten werken als de voeding niet stuk is, advies is 400W met een ingebouwde 10% marge en je hebt 450Watt.
De kaart vraagt 130Watt op zijn max. op de 12V lijn en de voeding geeft max. 360Watt daarop.

Vraag mij af wat die kaart dan doet als je ondervind dat de voeding niet toereikend zou zijn.

ok, vriend van mij zei dat hij de videokaart minimaal 400watt vroeg..
en zo staat het ook op de site van nvidia geforce
Minimum System Power Requirement (W)4 400W
of heeft dat weer met iets anders te maken?

overigens de voeding is niet stuk of wat dan ook...
hij wordt af en toe wel warm.. als ik aan de achterkant van de kast voel
Denk dat je de warmte kan vergelijke als warme adem

Laatst bewerkt:
Staat toch "systempower" voor het hele systeem dus.
Werk er gewoon mee en warm worden ze allemaal.

Zolang je voeding de 6 pin PCIe aansluiting voor je videokaart heeft zal het prima werken.
Voor de temparatuur: bijvoorbeeld 80 graden in gebruik (games etc.) is normaal, hij mag 100 graden celsius worden.

Laatst bewerkt:
dus ik kan gewoon doorgaan met deze voeding?
Het is ook niet zo dat als ik een voeding neem met meer WATT dat het systeem dan ook sneller gaat?
want als ik bepaalde dingen doe zoals het uitpakken van bijvoorbeeld rar bestanden of het overkopieeren van bestanden naar een andere schijf de computer soms traag of zelfs vast loopt...
dit is voor een paar seconden.. en daarna draait gewoon door.. halve minuut later loopt ie weer vast of traag voor 5 seconden...

Laatst bewerkt:
nee je pc gaat niet trager of sneller met een andere voeding

edit: zou je eens enkele foto s kunnen nemen van de bedrading die uit je voeding komt vooral deze die niet aangesloten zijn en de bovenkant van de grafice kaart waar een voedings kabel in moet zodat ik kan beoordelen of de kaart daadwerkelijk aangesloten kan worden op jou voeding

mvg Groentje1

Laatst bewerkt:
de video kaart zit al aangesloten of bedoel je dat niet?

Ik snap even niet waarom er hier om foto's gevraagd wordt.:confused:
Je kaart heeft een 6pins aansluiting nodig en je voeding heeft die. Ik voorzie geen problemen met deze voeding en kaart. Je probleem qua traagheid/vastlopen zal dan wellicht ergens anders gezocht moeten worden.

heb ik nog een vraag,
ik heb 2 schermen erop aangesloten
kan dit eigenlijk wel?

Ja dat kan. Staat ook aangegeven in de link van je kaart uit posting #6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan