Hoe werk je met een team tegelijketijd aan een project?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mosweg

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Ik heb een programeer team opgezet maar nu denk ik dat we een probleem krijgen:

Als we met z'n allen aan het project gaan werken (tegelijketijd) gaan er dingen verloren. of worden dingen oversheven.

Weet iemand of er daarvoor iets is? of hoe doen andere teams dat?

ieder werkt met een apart bestand voor hetgene wat zij moeten doen. (bv 1 zorgt voor templates, 1 voor de menu's, 1 voor de core programming, 1 voor de functies van het programma, ...) en om de week 1 iemand die alle stukjes samen in 1 file/projectbestand zet, waarna alles word uitgetest en iedereen nog de bugs moet halen uit zijn deel van het project.

Bedankt, dat is inderdaad een goed principie,
Mijn team is bezig met een spel en we gaan het zo aanpakken.

De main.cpp roept de start fuctie aan in elke header.
dus NPC.h, Enemie.h, World.h etc.
En we verdelen de rollen dus iedereen werkt aan een andere header.
En zodra iemand bijvoorbeeld een animatie in NPC.h toevoegd en het opslaat krijgt de rest een melding dat NPC.h verouderd is en iedereen kan het herladen. (het project zit in DropBox en iedereen opend het vanaf daar)
Daarmee kunnen we er allemaal tegelijketijd mee werken mits we niet in dezelfde header zitten en er geen fuctie word veranderd die een andere header ook nodig had

Je zou ook eens kunnen kijken naar een versiebeheersysteem, zoals CVS of Subversion (svn). Open-source projecten gebruiken dit soort programma's vaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan