hoe werken in een frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

tatougirl

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
hey hier ben ik nog eens
ik ga een website maken met frames
ik heb een vaste bovenbalk en een vaste linkse balk waar mijn knoppen in staan van pak 10 cm. en dan heb ik int midden een groot werk vlak,waar ik alles wil laten inkomen.dus daar moeten alt nieuwe pagina's in komen.maar hoe moet ik daar aan beginnen???wie kan mij wat uitleg geven???
mijn eerste pagina dat word de home pagina,daar komt wat uitleg over mijn gezinnetje.de tweede pagina ga ik mijn psp werkjes zetten enz...maar dat moet allemaal open gaan in dat middelste vlak.

graag wat hulp van iemand.
alvast bedankt he
groetjes:

Probeer eens dit:
HTML:
<FRAME SRC="Hier komt wat erin geladen moet worden" NAME="Zet hier een naam neer">
In je frame code te zetten

Zet dan in je hyperlink in het linkse frame:
HTML:
<a href="naam van je bestand dat geladen moet worden ( bijv. home.htm)" Target="NAME" (hier komt de naam die je hebt opgegeven)

het is al een poosje geleden dat ik met html heb gewerkt.. maar als het goed is moet het zo wel lukken.

Probeer anders dit eens? http://www.htmlgids.nl/html/frames/frames05.html

Succes:thumb:

hey bedankt,zal dat morgen eens proberen,is er echt geen andere manier dan met die codes te werken?
maar ga het wel eens proberen.
groetjes en nog eens bedankt he

targets

Beste forum poster,

Je zou de frames ook kunnen beheren vanuit de visual kant. Begin altijd door de frames te benoemen. Elke frame dient een naam te hebben bv Navigatie, Menu, Boven, etc.

Vervolgens kun je elke frame uitwerken. Om een bepaalde pagina in een bepaalde frame te laten openen selecteer je bij "target" in het Option Dialog de naam van de frame waarin de pagina geopent dient te worden.

hey
bedankt voor de hulp maar het is eigenlijk een beetje chinees voor mij.ik heb drie frames,en in de derde frame dielinksstaat waar alles in moet komen,moet ik daar dan andere frames in maken???en die een naam geven of hoe moet ik da doen???
heb zelf maar juist een eigen website gemaakt maar met veel pagina's en wou nu de zelfde website opbouwen maar dan met frames,de bovenste en de linkse balk moeten vast blijven staan.
hier is mijne site neem gerust even een kijkje
users.telenet.be/daisydioos

alvast bedankt
dada

beste tatougirl,

Je begint altijd met het maken van een FRAMESET. Dit is een pagina waarin al je framen staan gebouwd. Laten we eens nemen dat je 1 frameset maakt (index.html) met 3 frames (een frame waarin de top logo komt (top.html), een frame met je navigatie(nav.html), en een frame waar de pagina' s in openen(main.html)).

Als je de index.html opent en de broncode daarvan bekijkt met Dreamweaver HTML Editor dan kun je dus een NAME toewijzen per frame. Noem de main.html frame bijvoorbeeld MAIN

Stel nou dat je een knop plaats in je nav.html (navigatie frame) en die wilt openen in de main frame, dan doe je dus <A HREF="paginanaam.html" TARGET="main">.

Mocht het zo niet lukken dan zal ik een voorbeeld maken en die uploaden zodat je daar misschien meer aan hebt.

PS: In een frame, een frame maken bezorgt vaak verwarring. Maak daarom 1 frameset met frames die je nodig hebt. En werk vervoglens in een frame enkel met tabellen of layers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan