Hoe werken nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldje

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Kan iemand mij opweg helpen om films te downloaden via nieuwsgroepen ?Dit is voor mij helemaal nieuw ,en ik zou graag hier wat uitleg in hebben .Wat voor software moet ik bijvoorbeeld downloaden?

Bijvoorbaad dank
Ronald

http://www.binaries4all.nl/

succes ermee.
TIP : ik heb er ook niet zoveel verstand van maarre je moet wel kijken of ze compleet zijn.

zeg maar als er staat 1/53. = 53 bestanden. dit is dan de eerste.
2/53 = dan 2e enz...
dus kijk of het compleet is.;)

programma's

De programma's die je nodig hebt zijn.

FTD. dit is om in nieuwsgroepen te kijken voor het aanbod.

Grabbit - dit is om de verschillende rar-parts binnen te halen.

quickpar - dit is om rar bestanden die niet compleet zijn binnengekomen te herstellen.

en verder de benodigde software zoals

alchol 120%
dvd shrink etc.

succes

Als toevoeging:

Dit gebruik ik:

Grabit en Newsreactor als nieuwsreader

http://usenetsearch.eweka.nl/login.php en oa www.ftn2day.nl om te zoeken naar NZB aanbod die je met 1 klik in je newsreader kan brengen (rechtermuis; openen met bijv.) dan op grab klikken en voila...downloaden.

Voor films, om te zien wat er nieuw is in de verhuur, gebruik ik www.videoland.nl en www.moviemeter.nl Voor de nieuwste muziek kijk ik op www.musicmeter.nl.

Als de bestanden binnen zijn openen en checkken met Quickpar en eventueel automatisch repareren met Quickpar.

Daarna openen met Winrar (vaak zijn de bestanden rarretjes) of zoals in mijn geval met 7zip (ondersteund Winrar).

Branden, afhankelijk wat voor bestanden met IMGTool (Nero engine) (bestanden in Video_TS zetten en die map met rechtsaanklikken waardoor je met 1 klik kunt downloaden met IMGTool.

Als het image of ISO bestanden zijn gebruik ik of Alcohol 120% of MagicIso.

Zijn het bestanden waarin de complete film inclusief menuus en extraas staan laat ik em eerst nog opnieuw kopieren door CloneDVD zodat ik alleen maar de hoofdfilm heb met het gewenste geluid (DTS als het erin zit). Ik maak er dan altijd een ISO bestand van, vind ik stabieler. Als alternatief kun je hiervoor ook DVDshrink gebruiken of de recoder van Nero.

Haal hier best goede resultaten mee en als ik iemand ermee kan helpen doe ik dat graag.

groet,
Jean

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan